טלסקופ ג'יימס ווב מגלה אסטרואיד חדש "בטעות"

טלסקופ החלל ג'יימס ווב גילה בטעות אסטרואיד קטן, שהוא העצם הקטן ביותר שגילה מצפה הכוכבים המעופף עד כה.

אתר Mashable טוען שהשגיאה אירעה לאחרונה כאשר מדענים ניסו להשתמש בטלסקופ החלל החדש ג'יימס ווב – מצפה כוכבים המופעל על ידי נאס"א, סוכנות החלל האירופית וסוכנות החלל הקנדית – כדי להסתכל על סלע חלל במיקום שצוין קודם לכן, אבל במקום זאת, הם מצאו אסטרואיד חדש, אשר מאמינים שהוא החפץ הקטן ביותר שגילה ווב עד כה.

"התוצאות שלנו מראות שאפילו תצפיות 'כושלות' של ווב יכולות להיות שימושיות מבחינה מדעית, אם יש לך קצת מזל", אמר תומס מולר, אסטרונום במכון מקס פלאנק לפיזיקת החלל.

אורך קרני האינפרה האדומות שנלכדו על ידי הטלסקופ ועזרו לזהות את האסטרואיד נע בין 100 ל-200 מטרים, אך הוא נמצא במרחק של כ-100 מיליון ק"מ מכדור הארץ.

תמונה

תמונות שפורסמו ברשתות חברתיות

 

אם קיומו של האסטרואיד יאושר, פירוש הדבר שמכשיר האינפרה אדום של הטלסקופ יכול להיות כלי שימושי לאסטרונומים לחיפוש אחר אסטרואידים קטנים אחרים בעתיד, דבר שהטלסקופ לא תוכנן לעשות.

הממצאים, שפורסמו השבוע בכתב העת Astronomy and Astrophysics, יובילו ככל הנראה למחקרים ייעודיים עתידיים באמצעות הטלסקופ כדי לצפות באסטרואידים בקוטר של פחות מחצי מייל.

נאס"א, שהפיצה את הידיעה על התגלית, לא פרסמה תמונה אוטנטית של האסטרואיד.

"זה היה זיהוי בר מזל ובלתי צפוי של כתם אור קטן וקל מאוד ממכשירים שתוכננו במקור למטרה אחרת", מסרה הסוכנות האמריקאית. "היה קשה לגרום לגוש הזה להראות בבירור על רעש הרקע העז של התמונות ."

תמונת האילוסטרציה שנאס"א פרסמה יחד עם ההודעה לעיתונות על הגילוי:

קרדיט: אלחורה