הקלטת וידאו חושפת אבדות עצומות בשורות כוחות "וגנר" הרוסים

ה"ניו יורק טיימס" פרסם, מה שלדבריו היו, קטעי וידאו המציגים את הרחבת בית הקברות המשמש את שכירי החרב הרוסים מאירגון " וגנר " , בעקבות אבדותיהם הכבדות באוקראינה.

העיתון אמר, בעקבות ניתוח של תמונות לוויין והקלטות, כי הרחבת אתרי קבורה היא עדות לגודל ההאבדות שנגרמו ללוחמי מיליציית "ווגנר" כתוצאה מהמלחמה שניהלה רוסיה באוקראינה.

מהתמונות, שפרסם העיתון, עולה כי מספר הקברים בבית העלמין גדל פי שבעה תוך חודשיים בלבד.

 

על קיומם של הקברים, ליד מתקן האימונים הראשי של המיליצייה בכפר מולקין בדרום מזרח רוסיה, דיווח לראשונה בדצמבר  ויטלי ווטנובסקי, פעיל וקצין חיל האוויר הרוסי לשעבר.

ווטנובסקי אמר ל"ניו יורק טיימס" כי הוא מבקר בבתי קברות כדי לתעד את מספר הרוסים ההרוגים בקרבות באוקראינה.

מיקומו של בית הקברות לא היה ידוע עד שנודע למקומיים ולווטנובסקי שהאזור שימש לקבורת הגופות שלא נתבעו של לוחמי וגנר.

"המטרה שלנו היא להראות לאנשים שמלחמה מובילה למוות, והיא לא במקום רחוק או בטלוויזיה, אלא ממש כאן לידנו", אמר ווטנובסקי לעיתון.

ארצות הברית מתכוונת להטיל סנקציות נוספות בשבוע הבא על קבוצת שכירים החרב הפרטית "ווגנר", המואשמת בהשתתפות בפלישה לאוקראינה, על רקע השאלות לגבי השפעת צעד זה על נוכחותם של אותם כוחות בלוב.

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, אמר כי משרד האוצר האמריקני יגדיר את ואגנר כארגון פשע בין-לאומי גדול.

"בהתאם להגדרה זאת, אנו גם נטיל סנקציות נוספות בשבוע הבא על וגנר ורשת התמיכה שלו במספר יבשות", אמר לכתבים בתדרוך בבית הלבן ביום ראשון שעבר. "הצעדים הללו הם הכרה באיום הבינלאומי שמציב וגנר, כולל המודל שלו לפעילות פלילית חמורה".

ההכרזה על וגנר כארגון פשע בין-לאומי גוררת, על פי החלטת ארה"ב, הקפאת כל נכסיה של הקבוצה בארצות הברית ואיסור על אמריקאים לספק לה כסף, סחורה או שירותים כלשהם.

קרדיט: ערבי21    קרדיט לתמונה: אלג'זירה