מנהל ה-CIA מזהיר מפני אינתיפאדה שלישית בשטחים

מנהל ה- CIA , וויליאם ברנס, הביע את דאגתו מהמצב בשטחים, והתריע על כך שהדברים עשויים להוביל לאינתיפאדה שלישית.

ברנס חזר מהשטחים לפני מספר ימים, בביקור בו התלווה לשר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, במהלכו פגש בכירים פלסטינים ואחרים במדינת ישראל .

לפי מה שפורסם בעיתונים בעברית , ברנס אמר בנאום באוניברסיטת ג'ורג'טאון כי שיחותיו עם ראש ממשלת ישראל , בנימין נתניהו, ועם נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, העלו את הספקות והחששות שלו מאינתיפאדה שלישית .

 

"הייתי דיפלומט בכיר במהלך האינתיפאדה השנייה, ועכשיו אני רואה דברים לא משמחים שמזכירים את הימים ההם, וחלק מהעבודה של ה-CIA הוא לעבוד עם סוכנויות ישראליות ופלסטיניות כדי למנוע אינתיפאדה חדשה", אמר ברנס והדגיש כי " האתגר גדול".

בסוף החודש שעבר, הביע שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, במרכז הרשות הפלסטינית ברמאללה את צערו על הרג פלסטינים "חפים מפשע", והזהיר כי הפלסטינים עומדים בפני " אופק מתכווץ של תקווה".

הוא ביקש, במהלך פגישתו עם עבאס, בתום סיור דיפלומטי, לצמצם את ההסלמה בשטחים הכבושים ולפעול למניעת שפיכות דמים.

"הרשו לי בהתחלה להביע את תנחומינו וצערנו על הרג אזרחים פלסטינים חפים מפשע שאיבדו את חייהם בהסלמה של האלימות בשנה האחרונה", אמר בלינקן.

השר האמריקני הוסיף: "פלסטינים וישראלים כאחד סובלים מחוסר ביטחון גובר ומפחד גובר בבתיהם, בקהילותיהם ובמקומות הפולחן שלהם".

בשיחה עם עיתונאים בירושלים לפני עזיבתו, התייחס בלינקן ל"רעיונות קונסטרוקטיביים" כיצד "להפחית את נקודת הרתיחה" מבלי להיכנס לפרטים, אך ציין כי בכירים בצוותו יישארו באזור כדי לראות "איך הצעדים הללו יכולים להתקדם באופן אמיתי".

الانفجار قادم لا محالة.. هل نشهد «انتفاضة ثالثة»؟ - YouTube

קרדיט: ערבי21    קרדיט לתמונה: אלע'ד