מוסקבה וטהראן מתכננות להקים מפעל לייצור אלפי מל"טים ברוסיה

הוול סטריט ג'ורנל: המפעל החדש ייצר לפחות 6,000 מל"טים איראניים שישמשו במלחמה באוקראינה

רוסיה ואיראן מתכננות לבנות מפעל חדש לייצור לפחות 6,000 מל"טים איראניים לשימוש במלחמה באוקראינה, לפי מה שדיווח הוול סטריט ג'ורנל ביום ראשון, תוך ציטוט גורמים שלדבריו הם ממדינה בעלת ברית של ארה"ב.

הגורמים הרשמיים מעריכים כי המפעל החדש, שיוקם ברוסיה, הוא "חלק מהברית הצבאית המתהווה בין טהראן למוסקבה", וציינו כי "משלחת איראנית בדרג גבוה נסעה לרוסיה בתחילת ינואר כדי לבקר באתר שבו מתוכנן המפעל לקום, ולברר את הפרטים כיצד להתחיל והריץ את הפרויקט".

 

הגורמים הוסיפו כי מפעל המל"טים החדש הוא חלק מעסקה בשווי של מיליארד דולר בין רוסיה לאיראן, וציינו כי מוסקבה "סיפקה לטהרן נשק שנתפס בשדה הקרב באוקראינה".

קייב ובעלות בריתה המערביות מאשימות את רוסיה בשימוש במל"טים מתוצרת איראן כדי לתקוף מטרות אוקראיניות, בעיקר מתקני אנרגיה, בעוד איראן הכחישה שוב ושוב שליחת נשק כלשהו לכל צד "לשימוש במלחמה", אך הודתה לראשונה בספטמבר האחרון כי היא סיפקה למוסקבה כלי טייס כאלה לפני תחילת המלחמה. בסוף פברואר 2022.

 

התאמות אחרונות

בכירים רוסים ואיראנים סיכמו את העסקה במהלך פגישה באיראן בתחילת נובמבר, ושתי המדינות פועלות במהירות להעביר שירטוטים ורכיבים מרכזיים שיכולים לאפשר את תחילת הייצור בתוך חודשים, כך אמרו שלושה גורמים הבקיאים בנושא בראיונות ל"וושינגטון פוסט". 

הגורמים אמרו כי העסקה, אם תתממש במלואה, תסמן העמקה נוספת של הברית הרוסית-איראנית שכבר סיפקה תמיכה מכרעת במערכה הצבאית המדשדשת של מוסקבה באוקראינה.

על ידי הבאת פס ​​הייצור של המל"טים לאדמתה, רוסיה תוכל להגדיל באופן דרמטי את סד"כ מערכות הנשק הזולות וההרסניות ביותר שבשבועות האחרונים שינו את אופי המלחמה באוקראינה.

גורמי מודיעין אמרו כי רוסיה פרסה יותר מ-400 מל"טים מתוצרת איראנית נגד אוקראינה מאז אוגוסט, כאשר רבים מכלי הטיס משמשים לתקיפות יעדי תשתית אזרחיים כמו תחנות כוח.

קרדיט: אלערביה   קרדיט לתמונות: תסנים