האיראנים: פירצה ביטחונית הביאה להצלחת השמדת משאיות הנשק שהגיעו מעיראק

המצפה הסורי: מיליציות איראניות בסוריה מתמקמות מחדש בדיר א-זור ובבאדיה הסורית עקב החשש שפירצה ביטחונית תביא לעוד תקיפות עליהן

 

בשבוע שעבר אישר מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם כי המיליציות האיראניות בסוריה מתמקמות מחדש בכל מחוז דיר א-זור ובבאדיה הסורית (המדבר הסורי במזרח המדינה).

עוד דיווח המצפה הסורי כי באזורים שבשליטת המיליציות האיראניות וחיזבאללה הלבנוני בגבולות סוריה-לבנון ובסביבת דמשק הוכרזה כוננות ביטחונית גבוהה, שכן המיליציות סיכלו ניסיון להתקרב למפקדה הצבאית הראשית. המיליציה גם פינתה מבני מגורים רבים שבהם מתגוררים אנשי מיליציות ומפקדים בכירים שלהם.

המצפה ציין כי נשלחו תגבורות ביטחוניות למפקדות המיליציות האיראניות וחיזבאללה הלבנוני, והוסיף כי מיליציות אלו ריכזו את המכוניות של מפקדיהן במקומות חשאיים.

המיליציות האיראניות וחיזבאללה חוששות מנוכחות מרגלים בשורותיהן שעלולים למסור מידע על האתרים הצבאיים שלהן , ועל מפקדות ומחסני נשק באזור.

המצפה ציין עוד בשבוע שעבר, כי קיים מצב של כוננות ובלבול בקרב שורות המיליציות האיראניות וחיזבאללה בדמשק, לאחר הפירצה הביטחונית הגדולה בשורותיהם, שהביאה לתקיפה מדוייקת מאוד על משאיות הנשק לאחר שנכנסו לשטח סוריה דרך מעבר אל-בוקמאל באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר א-זור.

הוא הוסיף כי משלחת של מפקדי קו ראשון וקציני חקירות, בראשות קצין הביטחון של המיליציות האיראניות בסוריה, יצאה למחוז דיר א-זור על רקע מידע המצביע על כוונתם של ראשי המיליציות האיראניות לבצע שינויים פרסונליים בצמרת הפיקוד של המפקדים האיראנים באזור, האחראים על תנועת חציית הגורמים האיראנים במעברי הגבול באזור בגלל החשש שלהם מנוכחות גורמים בשורותיהם המדווחים לישראל או לקואליציה הבינלאומית.

קרדיט: אלערביה   קרדיט לתמונה: סטפ ניוז