גנרל אמריקאי: "הצבא הבריטי כבר לא מסוגל להגן על ארצו ועל בעלות בריתו"

פעם כבשה בריטניה את רוב מדינות העולם והצבא הבריטי נחשב לאחד הצבאות הבלתי ניתנים להכנעה, אבל גנרל אמריקאי טען שהצבא הזה כבר לא מסוגל להגן אפילו על בריטניה עצמה.

הצבא הבריטי בנסיגה

כלי תקשורת במערב ציטטו מקורות הגנה עלומי שם שאמרו כי גנרל אמריקאי בכיר הודיע ​​בחשאי לשר ההגנה הבריטי, בן וואלאס, כי הצבא הבריטי אינו נחשב עוד לכוח לוחם ברמה גבוהה.

המקורות ציינו כי הגנרל האמריקני אמר לבן וואלאס כי בוושינגטון העריכו כי הצבא הבריטי, שנחשב פעם לאחד הצבאות החזקים בעולם, אינו מסוגל עוד להגן על בריטניה ובעלות בריתה.

על פי המידע שדווח בתקשורת המערבית, אמריקה סבורה כי היעדר הניסיון והיכולת הקרבית בצבא הבריטי, בנוסף לצמצומים המתמשכים בתקציבו לאורך השנים, הביאו לירידה משמעותית ברמתו.

צרות בצבא הבריטי

כלי התקשורת דיווחו כי המשבר בצבא בריטניה החל לאחר קיצוצים חוזרים ונשנים בגודלם של שלושת השירותים המזוינים מאז תום המלחמה הקרה על ידי ממשלות שמרניות וקואליציות של הלייבור כדי לחסוך כסף עבור סדרי עדיפויות בזמן שלום.

הכישלון של משרד ההגנה הבריטי לרכוש חלק מהציוד הנחוץ ביותר שלו – כמו כלי רכב משוריינים ומערכות תקשורת מודרניות – למרות הוצאה של מיליארדי פאונד היה גורם נוסף בהערכת ארה"ב.

מה שהגביר את הלחץ על הכוחות הבריטיים הוא תמיכתם לאחרונה בכוחות האוקראינים במהלך המלחמה שהם מנהלים עם רוסיה כבר קרוב לשנה.

 

מה אנחנו יודעים על הצבא הבריטי?

על פי דירוג האתר האמריקאי "Global Firepower" של הצבאות החזקים בעולם לשנת 2023, הצבא הבריטי דורג במקום החמישי אחרי הצבאות האמריקאים, הרוסים, הסינים וההודיים.

על פי הערכות האתר, לצבא הבריטי יש כ-73,000 כלי רכב קרביים, 89 תותחים מתנייעים, 126 כלי ארטילריה כבדה, 29 משגרי רקטות ו-29 משגרים מסוג MLRS.

הס"כ הימי שלה כולל 73 ספינות ימיות, כולל 6 משחתות, 12 פריגטות, 10 צוללות ו-26 ספינות מלחמה.

באשר לחיל האוויר, לכוחות הבריטיים יש כ-663 מטוסים, בהם 233 מסוקים, 26 מסוקי תקיפה ועוד מטוסי קרב רבים אחרים.

סד"כ הכוחות הבריטיים הוא כ-114,000 חיילים, בנוסף ל-40,000 חיילים בשורות חיל האוויר ו-46,000 חיילים בשורות הצי.

موقع ستيب نيوز | "الجيش البريطاني لم يعد قادراً على حماية البلاد والحلفاء"..  واشنطن أبلغت لندن بالأمر

קרדיט: סטפ ניוז