פומפאו חושף פרטים חדשים על חיסלו של מפקד כוח קודס קאסם סולימני

שר החוץ האמריקני לשעבר, מייק פומפאו, חשף בזיכרונותיו שפורסמו ביום שלישי שעבר בספר בשם "נלחם למען אמריקה שאני אוהב", פרטים חדשים על התהליך שקדם לחיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה הגנרל קאסם סולימני.

ספרו של פומפאו, בן ה-17 פרקים ב-438 עמודים, מכיל פרטים מעניינים מאוד, בהם הוא מספר על כמה אירועים וסוגיות, כולל כאלו הקשורות לסוריה, טורקיה, המשטר האיראני וצפון קוריאה.

 

פרטים על הריגתו של סולימאני

פומפאו חשף כי כתב מכתב למפקד מיליציית "כוח קודס" של משמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, שחוסל בתקיפה אווירית אמריקנית בעיראק בתחילת 2020, בו איים עליו שאמריקה תראה בו ובאיראן אחראית לכל התקפות נגד האינטרסים של ארה"ב בעיראק.

הוא אמר שסולימאני מעולם לא הגיב למכתבו, "אבל שנתיים לאחר מכן, במיוחד ב-29 בדצמבר 2019, ישבתי עם הנשיא טראמפ בביתו המפואר בפלורידה, הפעם כמזכיר המדינה, ולידי היה שר ההגנה ויו"ר המטות המשולבים, היינו שם כדי לדון בנושאי ביטחון ואמרתי לו: אדוני הנשיא, יש לנו המלצה בשבילך – היעד הוא אלוף קאסם סולימאני".

הוא הוסיף, "בתוך ימים ספורים בלבד, סולימאני והאיראנים ירגישו את ההשפעה המלאה של סירובנו להעדיף את הרוע שלהם. במקום זאת, הם יטעמו את המתקפה האמריקאית". 

מטרה צבאית לגיטימית

והוא המשיך: "אדוני הנשיא, סולימאני נוסע מביירות לדמשק ולאחר מכן לבגדד. הוא טס בטיסות מסחריות, ואנחנו יודעים את המסלול שלו. הוא זומם להרוג עוד אמריקאים, ויש לנו את הכלים הדרושים לעצור את המאמצים הפליליים שלו. הם הפילו שני מל"טים אמריקאים וירו טילים בליסטיים לעבר  ערב הסעודית, ועכשיו הם הרגו אמריקאי… הכל מצביע על סולימאני, הגיע הזמן להפסיק את התנהגותו הפלילית, הוא מטרה צבאית לגיטימית".

פומפאו הדגיש כי "טראמפ הבין את הסיכונים הגדולים, כפי שכולנו הבנו. אבל הגיע הזמן ללחוץ על ההדק", וציין כי לאחר שטראמפ עודכן על התוכנית המוצעת, 3 בינואר 2020 נקבע כתאריך למבצע, עם הגעתו של סולימאני לנמל התעופה הבינלאומי של בגדד, שם התקבל על ידי מנהיג מיליציית "אלחשד אלשעבי" העיראקית אבו מהדי אל-מוהנדיס.

פומפאו גילה כי עם יציאת שיירתו של סולימאני והמהנדס, כטב"מ אמריקאי מדגם – MQ-9 Reaper עקב אחר כל תנועה שלהם, וכאשר מכוניתו של סולימאני יצאה משדה התעופה, נורו לעברו טילי הלפייר, וסיכם באומרו: "סולימאני לעולם לא יפגע באיש יותר."

إنترريجونال للتحليلات الاستراتيجية: كيف يرى "مايك بومبيو" المشهد الأمريكي؟ (فيديو)

קרדיט: אוריינט ניוז   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות

 

 

קרדיט : אוריינט ניוז