שגעון הפוליטיקלי קורקט הגיע גם לעטיפות ממתקים בארה"ב: M&M כמשל

חברת הממתקים מרס הודיעה כי היא מוציאה את הדמויות הצבעוניות המפורסמות של M&M "להפסקה ללא הגבלת זמן" אחרי שהשמרנים, בהובלתו של מגיש פוקס טאקר קרלסון, זעמו על השינוי הכוללני שעברו הדמויות.

בשבוע שעבר, הודיעה מרס כי היא מחויבת "ליצור עולם שבו כולם מרגישים שייכים וחברה שהיא כוללנית" ובמסגרת זאת היא החליטה לשנות את המראה המוכר של הדמויות המצוירות עם מראה "מודרני ורענן" שנועד להדגיש את "החשיבות של ביטוי עצמי ואת כוח הקהילה באמצעות סיפור".

השינויים היו מינוריים, אולם שניים מהם בלטו במיוחד. הדמות הירוקה עברה ממגפוני הליכה לנשים לזוג "סניקרים מגניבים כדי לשקף את הביטחון חסר המאמץ שלה". הדמות החומה עברה מנעלי עקב סטילטו לנעלי עקב בלוק. כמו כן, צורפה דמות חדשה בצבע סגול.

בימין השמרני בארה"ב מיהרו לתקוף את השינוי בתור דוגמה ל"אג'נדה ליברלית". "ה"ווק M&M חזרו", הכריז טאקר קרלסון. "ה-M&M הירוקה קיבלה את המגפיים שלה ונראה שכעת היא לסבית, אולי? ויש עוד M&M סגולה שמנה, אז כמובן שנכסה את זה. כי זה מה שאנחנו עושים".

בחברת מרס לא התרגשו תחילה, אבל הלילה הם נאלצו להתקפל והודיעו כי הדמויות יצאו "להפסקה ללא הגבלת זמן" ואת מקומן תחליף הקומיקאית מיה רודולף שגם תופיע בפרסומת הסופרבול. "לא חשבנו שזה ישבור את האינטרנט", הסבירו. "אבל כעת אנחנו מבינים – אפילו נעליים של ממתק יכולות להיות דבר שגורם לקיטוב".

M&M's Tucker Carlson controversy: Maya Rudolph replaces spokescandies : NPR

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי     קרדיט לתמונה: חברת אם אנד אם