רוסיה פורסת כלי טייס בשה"ת ששוקם בצפון סוריה כדי להגן על הגבול הצפוני

לפני יומיים דיווח האתר נציב.נט כי הרוסים והסורים חנכו מחדש את שדה התעופה אלג'ראח בצפון סוריה לאחר שכל השדה שופץ מחדש ושודרגו כל מיכשורי השדה כדי שיוכלו לקלוט את כל סוגי כלי הטייס הרוסיים הנחוצים לפעילות מבצעית בשמי האזור.

 

אתמול, יום שני, 23 בינואר, הודיע ​​משרד ההגנה הרוסי כי כלי טיס צבאיים של חיל האוויר הרוסי הוצבו בשדה התעופה "אל-ג'ראח", מזרחית לחאלב, וכי שיתוף הפעולה שלו עם חילות האוויר של המשטר הסורי "תאפשר לכסות את הגבול הצפוני".

מהמשרד נמסר, "הצבא הרוסי והסורי שיקמו את שדה התעופה אל-ג'ראח, שנהרס במהלך הלחימה בחלקה הצפוני של סוריה. הדבר איפשר לארגן את הפריסה והשימוש המשותף בשדה זה של חילות האוויר של רוסיה וסוריה כאחד."

בשדה התעופה הותקנו גם בין היתר: ציוד תאורה, יותר מ-9 קילומטרים של ביצורים ומשטחי חנייה לקליטת כל סוגי התחבורה האווירית הצבאית ותעופה טקטית של הצבא, לפי ההודעה.

מגדל הבקרה והפיקוח צויד באמצעי תקשורת ותמיכה טכנית אלחוטית לטיסות שיאפשרו טיסות רצופות. סביב שדה התעופה אורגנו שמירה והגנה קרקעית ונפרסו מערכות הגנה אווירית.

 

המשרד הוסיף: "ההצבה האווירית המשותפת של חילות האוויר הרוסיים והסוריים בנמל התעופה אל-ג'ראח מאפשרת לכסות את גבולות (צפון) המדינה ולהבטיח את שלומם של אזרחים באזורים הצפוניים והצפון-מזרחיים של הרפובליקה הערבית הסורית".

בטקס פתיחת שדה התעופה השתתפו מפקד הכוחות המזוינים הרוסים בסוריה, רב אלוף אנדריי סרדיוקוב, ושר ההגנה בממשלת המשטר, הגנרל עלי מחמוד עבאס, בנוסף לחיילים ואורחי כבוד משתי המדינות.

במהלך הטקס הפגינו מטוסים ומסוקים של כוחות האוויר והחלל הרוסיים וכוחות המשטר הסורי יכולות לחימה, וכוחות מיוחדים מהמשטר פרקו ממסוקים והתקיפו והשמידו אויב דימיוני.

כוחות צבא סוריה, בסיוע הכוחות הרוסים, השתלטו מחדש על נמל התעופה הצבאי אל-ג'ראח באזור הכפרי המזרחי של חלב מידי דאעש במאי 2017, לאחר שהארגון השתלט עליו ב-2014, אחרי קרבות עם פלגי האופוזיציה שהשתלטו על שדה התעופה בפברואר  2013.

נמל התעופה הצבאי אל-ג'ראח, המשתרע על פני שטח של כחמישה קילומטרים מרובעים, נמצא במיקום אסטרטגי, שכן הוא מהווה נקודת קישור בין מזרח ומערב סוריה באזור הצפון.

النظام السوري يُعيد تأهيل مطار الجراح العسكري شرق حلب · MICRO SYRIA  ميكروسيريا

 

קרדיט: בלדי ניוז     קרדיט לתמונות: גוגל ארת' ואוריינט ניוז