דו"ח מודיעיני על שיטות מיליציית ואגנר הרוסית: "אסור להם לסגת"

במהלך השנים האחרונות, שמה של קבוצת שכירי החרב הפרטית הרוסית "וגנר" צץ באזורי סכסוך שונים ברחבי העולם, אך המוניטין שלהם צבר מימד מיוחד באוקראינה, שם הקרמלין משתמש בהם כ"לוחמים שאין בהם צורך", אומר דיווח ב-CNN .

הרשת פרסמה מסמך מודיעיני צבאי אוקראיני שמהלל את יעילות לחיתם בסביבת העיר באחמוט וכמה קשה יהיה להילחם נגדם.

החברה מנוהלת על ידי יבגני פריגוז'ין, אוליגרך המקורב לפוטין, שלאחרונה היה פעיל מאוד בחזית הקרבות בבחמוט, והוא "לוקח קרדיט על ההתקדמות הרוסית האחרונה בעיר", כך לפי הרשת.

 

לוחמי "וגנר" היו מעורבים מאוד בלכידת העיר סולידאר, כמה קילומטרים צפונית-מזרחית לבחמוט, והאזורים שמסביב לעיר.

הדו"ח האוקראיני – מדצמבר 2022 – מגיע למסקנה כי ואגנר מהווה איום "ייחודי" במקומות רבים, גם בעודו סובל מאבדות יוצאי דופן. הדו"ח מדגיש כי "מותם של אלפי חיילי וגנר אינו נוגע לחברה הרוסית".

הוא מוסיף, לפי הרשת, כי "קבוצות תוקפות אינן נסוגות ללא פקודה, ונסיגה ללא אישור או ללא פציעה דינה מיד בעונש מוות".

יירוט שיחות טלפון שהושגו על ידי מקור מודיעין אוקראיני ושותפו עם CNN מעידים אף הם על גישה לא סלחנית בשדה הקרב.

באחד הוא שומע חייל מדבר על חייל אחר שניסה להיכנע לאוקראינים.

"הוואגנרים תפסו אותו וחתכו לו את האשכים", מספר החייל.

CNN לא יכלה לאמת באופן עצמאי את השיחה, שהתקיימה לכאורה בנובמבר.

 

לוחמי ואגנר פצועים נשארים לעתים קרובות בשדה הקרב במשך שעות, לפי ההערכה האוקראינית.

מהדו"ח עולה, לטענת הרשת, כי "לחיל רגלים תוקפים אסור לשאת בכוחות עצמם את הפצועים משדה הקרב, כי משימתם העיקרית היא להמשיך בהתקפה עד להשגת המטרה, ובמידה וההתקפה תיכשל אסורה הנסיגה אלא בלילה".

 הניתוח האוקראיני אומר שהטקטיקות של וגנר "הן היחידות שיעילות בשורות הכוחות המגויסים, המאומנים בצורה לקויה, המהווים את רוב כוחות הקרקע הרוסיים."

הדו"ח האוקראיני אומר כי "וגנר" מפעיל את כוחותיו בקבוצות קרב ניידות של כתריסר לוחמים או פחות, תוך שימוש במשגרי RPG ומנצל מידע שנאסף על ידי מודיעין המגיע מזל"טים בזמן אמת, שהדו"ח מתאר כ"מרכיב העיקרי".

פושעים מורשעים, מהם גייס ואגנר עשרות אלפים, מרכיבים לעתים קרובות את הגל הראשון של המתקפה וסופגים את האבדות הכבדות ביותר – עד 80%, לפי גורמים אוקראינים.

אחר כך מגיעים לוחמים מנוסים יותר, חמושים בציוד הדמיה תרמית וראיית לילה.

AlSharqiya تلفزيون الشرقية - #بريطانيا : مجموعة فاغنر العسكرية الروسية  الخاصة كُلفت باغتيال الرئيس الأوكراني فولوديمير #زيلينسكي #الشرقية_نيوز |  Facebook

קרדיט: אלחורה     קרדיט: א-שרקייה