הכוחות האירנים והחיזבאללה בדרום וליד גבול ישראל נטמעים בצבא סוריה

מפקד בכיר בחזית הדרומית של צבא סוריה החופשי טוען כי אתמול נהרג מפקד בכיר אירני  במחוז דרעא.

המפקד הכוחות המורדים,שבקש להישאר בעילום שם אמר לסוכנות הידיעות הגרמנית  כי קמב"ץ הכוחות האירנים במחוז דרעא – חליל תחתי נג'אד יחד עם עוד מספר מעמיתיו נהרגו בחילופי אש בין כוחות המורדים והכוחות האירנים באזור דיר אלעדס שבצפון מערב מחוז דרעא והמוכר בכינוי-"משולש המוות".

אמצעי תקשורת סורים אחרים רומזים כי ההרוג הבכיר האירני הוא אחד מהרוגי המתקפה הישראלית על המתקן האירני בשדה התעופה הצבאי הסורי- טי 4 לפני כמה חדשים אז נהרגו מספר קצינים בכירים אירנים שאירן מתכחשת אליהם אך עם הזמן היא משחררת את ההודעות על מותם כאילו נהרגו בקרבות גבורה בחלקים אחרים של סוריה.

איש צבא סוריה החופשי הדגיש כי הכוחות האירנים והחיזבאללה עדיין נמצאים במחוזות דרעא וריף דמשק הדרומי-מזרחי ויש להם מספר מפקדות באזור והבולטת שבהן היא בתלי פאטימה והם נוהגים ללבוש מדים צבאיים כמו אלו של חיילי צבא סוריה ומניפים את דגל סוריה במפקדות שלהם.

ארה"ב דרשה מאירן להסיג את כוחותיה מדרום סוריה מה שהביא את שר החוץ הסורי להגיד כי הכוחות האירנים ייסוגו רק לאחר שארה"ב תיסוג מעמדותיה באזור אלתנף שבדרום מזרח סוריה.

מקורות בצבא סוריה החופשי אף יודעים לפרט כי כל הכוחות השיעים הכפופים לאירן וכן כוחות החיזבאללה שבדרום סוריה התמזגו לאחרונה עם כוחות חטיבה 12 שריון של צבא סוריה ועם כוחות פוג' הארטילריה הכבדה של צבא סוריה מספר 175 , אף היא בדרום המדינה.

מיותר לציין כי כל ניסיונות ההונאה האירנים ידועים היטב למערב והוא פועל במרץ אצל הפיקוד הרוסי בסוריה לסכל כוונות אלו.

כוחות צבא סוריה יישאו בתוצאות אם יאפשרו לכוחות האירנים להתחבא במחנותיו.

 

כתיבת תגובה