חברה בריטית: המיליציה הכורדית הרוויחה מיליארדים מהנפט שגנבו מסוריה

אחת מחברות הנפט שהיו פעילות בסוריה לפני 2011 חשפה את סכומי הכסף העצומים שהרוויחה מיליציית ה-SDF הכורדית מהפקה לא חוקית של נפט בצפון סוריה ובמזרחה.

אתר " קול אנרג'י " ציטט את ג'ון בל, מנכ"ל חברת רלף סאנדר הבריטית, שאמר שקבוצות מקומיות שונות המזוהות עם מילציית ה-SDF שולטות בשדות הנפט בצפון מזרח סוריה ומפיקות אותו באופן לא חוקי.

בל הוסיף כי ההפקה הבלתי חוקית בצפון מזרח סוריה מוערכת בכ-80,000 חביות ליום.

בעוד שהחברה, שהייתה לה 50% ממניות בלוק 26 בצפון מזרח סוריה, מעריכה ש-SDF מייצרת מאז 2017 כ-20,000 חביות ליום מבלוק 26, כלומר הפיקה באופן לא חוקי יותר מ-41 מיליון חביות נפט במחיר ממוצע של 70 דולר לחבית, והרוויחה, כך על פי ההערכה, כ-2.9 מיליארד דולר מבלוק 26 בלבד.

פרויקט תקווה

הוא הוסיף כי נראה שכמה מדינות בעלות השפעה, כולל ארצות הברית ובריטניה, מעלימות עין מהבעיה, ומעודדת את המשך הסחר הבלתי חוקי הזה.

כדי לפתור בעיה זו, החברה הציגה פתרון פוטנציאלי לבעיה, אותו כינתה Project Hope.  

על פי התוכנית המוצעת , החברה וחברות זרות אחרות יחזרו לנהל את פעילותן בסוריה ולאחר מכן ימכרו את הנפט בשקיפות באמצעות סוחרים מורשים שישלמו את ההכנסות לחשבון נאמנות, ויפנו את הכסף למטרות מקובלות בינלאומיות כמו תשלום עבור סיוע הומניטרי, למשל.

בל אמר כי ניתן להגדיל את הייצור של בלוק 26 ל-100,000 חביות ליום, וברמה המקומית, בל מאמין שניתן לשכפל זאת עם חברות אחרות ולהעלות את הייצור לכ-500,000 חביות ליום, מה שיכול להניב הכנסות שנעות בין 15 ו-20 מיליארד דולר בשנה, תלוי במחיר הנפט.

 

Gulf Sands Petroleum מחזיקה ב-50% ממניות בלוק 26, עוד לפני 2011, אך סנקציות מערביות מונעות מהחברה ומעובדיה לחזור לעבוד באזור.

הרעיון של שימוש בהכנסות מנפט למימון סיוע הומניטרי ובנייה מחדש של התשתיות הועלה בתקופת נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ובאותה תקופה קיבלה חברת Delta Crescent Energy רישיון לפיתוח השדות הממוקמים באזורי מיליציית SDF, אך ביידן סירב להאריך את רישיונות החברה לאחר כניסתו לתפקיד הנשיא. 

רוב בארות הנפט בסוריה נשלטות על ידי מיליציית ה"קאסד" הנתמכת על ידי ארה"ב, בעוד שמשטר אסד, רוסיה ואיראן שולטות בשאר.

תמונה אקספרסיבית

קרדיט: אוריינט ניוז