שימוש בדולפינים לצרכים צבאיים

משחר ההיסטוריה נעשה שימוש בבעלי חיים לצרכים צבאיים. עד היום נעשה שימוש בכלבים לגילוי חומרי נפץ. הצבא האמריקני והרוסי משתמשים גם בדולפינים. הצבא האמריקני גילה עניין בדולפינים כבר ב-1959, בשל מבנה גופם ומערכת הסונר שלהם. חיל הים האמריקני בדק בעלי חיים נוספים שנמצאו פחות יעילים. לדולפינים ולאריות ים יש כמה יתרונות כמו שמיעה למרחקים ראייה בחשיכה, צלילה במים עמוקים ושחיה במים קרים בכל הנוגע לאריות ים.

נראה כי רק חלק ממשימות הדולפינים נחשפו ורבות מהן נשארו מסווגות. ידוע לדוגמה שדולפינים מסייעים בסיורים ושמירה על בסיסים צבאיים וכן מפני חבלה. במלחמת עירק הדולפינים השתתפו במבצעים לפירוק מוקשים ימיים באזורי לחימה. הבעיה עם דולפינים היא שרבים מהם מרעיבים עצמם למוות בשבי, או אף מפסיקים לנשום כשהם נפרדים מבני אדם שאיתם הם יצרו קשרים. כבר כמה שנים שחיל הים האמריקני רוצה להחליף את הדולפינים ברובוטים, אולם עד כה הניסיונות לא היו תמיד מוצלחים.

רוסיה גם היא משתמשת בדולפינים למשימות צבאיות. צילומים מהים השחור מפברואר אשתקד, מראים דולפינים המגינים על בסיסי חיל הים הרוסיים.
לפי ידיעות שונות ארה״ב מאמנת דולפינים גם להרוג אולם עד כה היא הכחישה זאת. רוסיה לעומת זאת אינה מכחישה שהיא אימנה דולפינים למשימות מסוג זה.

קרדיט: ערוץ חדשות NTD עברית בטלגרם   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות