וושינגטון: טהראן מבקשת לספק למוסקבה טילים בליסטיים

ארצות הברית אישרה כי איראן מבקשת למכור מאות טילים בליסטיים לרוסיה לשימוש במערכה באוקראינה, והאשימה את טהראן כי היא עומדת מאחורי "הסבל והמוות" של האוקראינים.

 

במהלך מושב מועצת הביטחון שהוקדש לדיון במלחמה באוקראינה אמרה שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומס גרינפילד: "מאז אוגוסט העבירה איראן מאות מל"טים לרוסיה בניגוד להחלטת מועצת הביטחון 2231".

"רוסיה משתמשת במל"טים איראניים כדי לפגוע בתשתית האנרגיה של אוקראינה, ומונעת ממיליוני אזרחים אוקראינים חשמל, חום ושירותים חיוניים באמצע החורף", ציין גרינפילד.

הבכירה האמריקנית אמרה ש"אנשים היום באוקראינה סובלים ומתים כתוצאה מהתמיכה האיראנית", והוסיף, "אנו מאמינים שאיראן שוקלת כעת למכור מאות טילים בליסטיים לרוסיה תוך הפרה של החלטות מועצת הביטחון".

גרינפילד אמרה: "אנו מפצירים באיראן לשנות מסלול, ולבטל את הצעדים הללו, כפי שאנו קוראים לכל אלה שתומכים בשלום לבקש מאיראן לעשות את אותו הדבר".

 

ב-13 בדצמבר אמרו גורמים רשמיים ישראלים כי איראן מבקשת לצמצם את טווח הטילים שלה שיסופקו לרוסיה לשימוש במלחמת אוקראינה, בשל חששותיה של טהראן מ"תגובה בינלאומית" על הפרת החלטות מועצת הביטחון, כך טען אתר "אקסיוס".

על פי החלטת מועצת הביטחון 2231, שהתקבלה ב-2015 במסגרת הסכם הגרעין, מדינות אינן רשאיות להעביר או לקבל מסירה של טילים בליסטיים או מל"טים איראניים עם טווח של יותר מ-300 ק"מ ונושאי מטען של יותר מ-500 ק"ג עד אוקטובר 2023.  

בניסיון למתן את ההשלכות הבינלאומיות ולהימנע מהפרת החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, "איראן מתכננת להעביר טילים לרוסיה עם טווח של לא יותר מ-300 ק"מ, ולשנות טילים אחרים, כך שיישארו במסגרת הקריטריונים של ההחלטה. " על פי האתר האמריקאי.

וושינגטון: טהראן מבקשת לספק למוסקבה טילים בליסטיים

קרדיט: לבנט סוכנויות    קרדיט לתמונה: תסנים