השבוע שבין ה-5.1.22 ל- 12.1.23 אצל שכנינו הפלסטינים

הרש"פ מכריזה שלא תירתע מצעדי הגמול הישרליים, ובראשם קיזוז כספים, עבור התשלומים למשפחות הטרוריסטים, וביטול חלק מתעודות האח"מ, של מי שהיו מעורבים בפניה לאו"מ. בין הצעדים ביטול תעודות האח"מ של שר החוץ ברש"פ, ריאד מאליכי, ובכירי הפת"ח מחמוד עאלול, רוחי פתוח ועזאם אלאחמד. חסין אלשיח', הממונה על התחום האזרחי ברש"פ ומזכיר הועד הפועל של אש"ף הכריז, כי צעדי ישראל לא יניאו את הרש"פ מהחלטתה לרדוף את ישראל בפורומים בינלאומיים. לעומתו טען מחמד אשתיה, ראש ממשלת הרש"פ, כי קיזוז הכספים עלול להביא לקריסת הרש"פ שחייבת כבר עתה 2 מליארד שקל לעובדיה, ולא יכולה ללוות כסף נוסף מהבנקים.

הנה כתבה על שלילת תעודת האח"מ של ריאד מאליכי:

במקביל, בכירים ברש"פ, ניצלו את תעודות האח"מ, כדי לבקר בכפר עארה את הרוצח המשוחרר כרים יונס, שבתורו הכריז שלא יהסס לבקר בעזה ולו כמסתנן. אפשר להציע לו להישאר שם לצמיתות. לא כל המבקרים נכנסו ברשיון, היו גם כאלו שהגיעו בלא אישור יציאה לישראל, וכנראה שזה לא היה קשה מדי.

הנה תמונות מביקור משלחת ראשי הפת"ח בכפר עארה בביתו של המחבל:

כנופיית גוב העריות בשכם שוב מרימה את הראש. אנשיה מתהדרים בשורה של פיגועי ירי לעבר ישובים ובסיסים, בראשם פיגוע ירי לכיוון אחראי הבטחון של הישוב הר ברכה, הישוב אלון מורה ועוד. זאת לצד הצתת עמדת שמירה, סמוך למחסום חוארה (מחסום המאוייש רק חלקית). סרט של "אלג'זירה", המפרט על פעילות הג'האד האסלאמי, מדווח על קשרי הכנופיה עם אנשי הארגון, ומעלה את חמת אנשי הפת"ח, המדגישים שמדובר בגוף הקשור אליהם. בעקבות התכנית עצרו מנגנוני הרש"פ את מי שהוגדר כראש ה"כנופיה, עודאי עזיזי, שכונה "אבו פלסטין", בעיקר כדי להגן עליו, אבל גם כדי למנוע פגיעה במעמד הבינלאומי של הרש"פ, כמי שנותנת חסות לטרור. פעיל בכנופיה נהרג השבוע בעקבות חילופי אש עם כוחות צה"ל ליד מחנה הפליטים בלאטה. הרוג נוסף השבוע, נרשם גם במחנה הפליטים קלנדיה, בעקבות חילופי אש עם כח צה"ל. לטענת הפלסטינים הוא נוורה, כאשר ניסה למנוע מכח צה"ל לעצור את בנו.

הנה קטע מהכתבה ובו הראיון עם "מפקד כנופיית "גוב העריות":

וכמובן שגם ניסיונות הפיגוע נמשכים. בראש וראשונה ירי לעבר חיילי צה"ל הפועלים בערים, בדגש על שכם וג'נין. לצד זאת, בוצע פיגוע דקירה בחוות יהודה, ליד הישוב אשתמוע, כאשר אזרח יהודי נפצע באורח בינוני. המחבל נורה ונהרג. על תקריות יידוי אבנים, בקבוקי תבערה וכיו"ב, כבר אין טעם לדווח.
במקביל, נערכים האסירים הבטחוניים, ועימם ארגוני הטרור למאבק נגד הנחיית השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר להחמיר את תנאי הכליאה של האסירים. נציגי האסירים מכריזים, כי מאבקם יהיה קשה וחסר פשרות, תוך שהם מסמנים את השר כ"מטרה לגיטימית" לחיסול. זאת, לצד קריאות ל"אנתפאדה", לא רק מצד גורמי החמא"ס והג'האד האסלאמי, אלא גם מצד בכירים ברש"פ.
ברקע לדברים, דווח על אשפוזו בבית חולים בראמאללה של פתחי ח'אזם, קצין במנגנוני הרש"פ מג'נין, ומי שבנו האחד ביתע פיגוע בתל אביב, ובנו האחר נהרג בהתקלות עם חיילי צה"ל, מה שהפך אותו ל"גיבור לאומי" באיו"ש, כשהוא סובל מזיהום חמור בדמו. הפרשה הולידה טענות שונות על הרעלה מצד ישראל, למרות שלא מעטים חושדים שאם ח'אזם הורעל, מדובר במעשה של בכירים ברש"פ שחוששים מכוחו ומעמדו העולה ברחוב הפלסטיני. בהמשך, טענה שרת הבריאות ברש"פ, שמצבו של ראזם התייצב, בזכות צינתור שעבר, אבל אחיו טען שמצבו של אחיו עדיין קשה.

הנה כתבה המציגה את הטענה להרעלת חאזם כ"עובדה מוצקה":

ובעזה: אנשי החמא"ס קיימו עצרת לציון יום השנה לחיסול קאסם סלימאני,מפקד "גיס אלקדס", במשמרות המהפיכה, בהשתתפות בכירים בתנועה, ובארגונים נוספים, ובכללם חלק מאנשי הפת", החזית העממית, וכמובן הג'האד האסלאמי. בשנה שעברה שרפו אנשי הזרם הסלפי כרזות בשבח הרוצח. השנה עבר הארוע ללא כל התנגדות, למרות חלקו המכריע של סלימאני בדיכוי המרד נגד שלטון בשאר אלאסד בסוריה.

הנה תמונות:

מנגד, נועד ג'בריל רג'וב, חבר הנהגת הפת"ח באיו"ש, במהלך ביקור בבגדאד, בירת עראק עם קיס ח'זאעלי, מזכ"ל ארגון הטרור השיעי העראקי עצאיב אהל אלחק, כשלצידו תיסיר נצראללה, חבר המועצה המהפכנית של הפת"ח, בביקור שמטרתו הגברת התמיכה הדיפלומטית של עראק בעמדה הפלסטינית. ועל זה נאמר: "לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב".
ולסיום: חגיגות המולד של העדות המזרחיות בבית לחם, התקיימו גם כן בנוכחות אלפי תיירים, ובכללם גם מצרים קופטים המתגוררים בחו"ל.

הנה תמונות:

עד כאן להשבוע – שבת שלום, וחורף של בריאות וגשמי ברכה.

קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו"ש    קרדיט לתמונת השער: אלערביה

קרדיט לתמונת השער: איתי סרורו