מצרים סיכלה ניסיון הברחת עתיקות מתקופת הפרעוניים בתרגיל הונאה מתוחכם

אתמול, יום רביעי, סיכלו רשויות הביטחון המצריות ניסיון של שלושה לא-מצרים להבריח חפצי עתיקות מתקופת הפרעונים דרך נמל התעופה של קהיר.

רשויות הביטחון המצריות הצליחו לעצור שלושה בני לאום לא ידוע, שברשותם 72 פסלים ש"דומים לחפצי עתיקות" לפני שעזבו את המדינה באחת הטיסות היוצאות ממצרים, כך לפי הודעת המשרד  הפנים המצרי ".

בבדיקת המוצגים בנתפסו נמצא כי הפסלים אינם כפופים לחוק הגנת העתיקות במצרים ( כי הם היו מזוייפים), למעט שלושה מהם שהתגלו כמוצגים ארכיאולוגיים אמיתיים המתוארכים לתקופת הפרעונים, כך לפי ההודעה.

שלושת הנאשמים הם הודו כי קנו את המוצגים שנתפסו ב"בזאר" ולא ידעו שמדובר בעתיקות, אך בכל זאת הוחלט לנקוט נגדם צעדים משפטיים.

לפי סעיף 41 לחוק הגנת העתיקות במצרים, "מי שמבריח מוצג עתיקות מחוץ לרפובליקה הערבית של מצרים, בידיעתו על כך, ייענש במאסר עולם וקנס שלא יפחת ממיליון לירות מצריות ולא יעלה על עשרה מיליון לירות. והמכשירים, והמוצגים והמכוניות ששימשו את המבריחים יוחרמו, כך דיווח העיתון אל-מסרי אליום .

לשון החוק המצרי הינו: "הגונב עתיקות, או חלק ממנו, דינו במאסר עולם וקנס שלא יפחת ממיליון לירות , בין אם העתיקות הן עתיקות רשומות בבעלות המדינה, או ערוכה לרישום, או שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות של המשרד, או מעבודת משלחות וסוכנויות או אוניברסיטאות המוסמכות לחפור, במטרה להבריחם, לפי סעיף 42 לאותו חוק. (קרדיט: אלחורה)