ארצות הברית תפסה יותר מ-2000 רובי סער ששלחה איראן למורדים התימנים

דובר של הצי האמריקני אמר ביום שלישי, 10 בדצמבר, כי משלוח המכיל 2,000 רובי סער נתפס בכלי שיט במפרץ עומאן, שככל הנראה נשלח על ידי הרפובליקה האסלאמית של איראן לחות'ים בתימן.

מטען זה נתפס ביום שישי האחרון במהלך בדיקה של סירת מפרש על ידי יחידת סיירת החופים של הצי האמריקני. לפי דובר של הצי החמישי האמריקני, שבסיסו במימי המזרח התיכון, הרובים היו מסוג קלצ'ניקוב ונעטפו בנפרד ביריעות ירוקות.

היירוט בוצע על ידי סירת סיור מדגם "USS Chinook" וסירת "USS Monsoon", וכלי הנשק שנתפסו הועברו לספינת האם של המשחתת "USS Sullivan".

USS Chinook (PC 9)

קרדיט לתמונה: חיל הים האמריקאי

 

לפי חיל הים האמריקני, רובי סער דומים שנתפסו במימי האזור בעבר היו בין כלי הנשק ששלחה הרפובליקה האסלאמית למורדים החות'ים, ומשלוח זה הוא ככל הנראה חלק מסיוע הנשק המתמשך של טהראן לחות'ים בתימן.

קפטן טימותי הוקינס, דובר הצי החמישי של הצי האמריקני, אמר לסוכנויות הידיעות: "הספינה יורטה ונעצרה במסלולה הרגיל של הברחת נשק ואספקה ​​לחות'ים בתימן. גם הצוות התימני של הספינה אישר את מקורו של מטען זה."

לדבריו, צוות הדוברה יועבר לאזורים שבשליטת ממשלת תימן.

במקביל לתחילת מלחמת האזרחים בתימן ב-2014, האו"ם אסר על מכירה ושליחה נשק למדינה זו.

למרות שליחת כל סוגי הנשק לחות'ים דרך נתיבי הים, הרפובליקה האסלאמית דחתה את הטענה כאילו היא מגישה סיוע צבאי לקבוצה זו. עם זאת, ממשלות המערב והאו"ם מאמינות כי איראן היא המקור לרוב הנשק שנתפס עד כה, תוך ציון החקירה שביצעו בנושא סחר בנשק באזור.

 

دولت آمریکا از غرق کردن کشتی حامل سلاح‌های ایرانی حمایت کرد | Euronews

קרדיט: רדיו פרדה        קרדיט לתמונה: הצי האמריקאי