גנרל ישראלי: "אנשי המודיעין שלנו מתפללים להישרדותו של חסן נסראללה"

גנרל ישראלי מעריך שראש המועצה הפועלת של חיזבאללה, האשם ספי א-דין, ייבחר למזכ"ל החדש של המפלגה בכל מקרה שיקרה משהו למנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה.

הגנרל משה אלעד, מרצה במכללה האקדמית בגליל המערבי, שמילא תפקידים בכירים בצה"ל, אמר כי למרות הופעתו של נסראללה בעקבות שמועות על מחלתו, בריאותו מעוררת עניין רב בשורות "המוסד".

במאמר שפרסם ערוץ 14, בתרגום אתר "ערבי 21", ציין אלעד כי הגיוני ששירותי הביטחון של ישראל יעריכו מי עשוי לרשת את נסראללה.

 

לדבריו, "אנשי המודיעין הישראלי מתפללים שיישאר בתפקידו הנוכחי, למרות העובדה שהוא אחד המנהיגים שהשפיעו הכי הרבה על הפוליטיקה העולמית והמזרח תיכונית מזה שלושה עשורים".

הוא הוסיף, "מינוי נסראללה ליורשו של עבאס מוסווי לא היה בראש שיקוליהם של מקבלי ההחלטות הישראלים, שקיבלו את ההחלטה על חיסול מוסווי, והכוונה לראש הממשלה יצחק שמיר, שר הביטחון משה ארנס, הרמטכ"ל אהוד ברק וראש אמ"ן אורי שגיא, כי הוא שינה את החזית הצפונית של ישראל והפך אותם לגבולות עקובים מדם, ואילו חיזבאללה קיבל מנהיג דתי כריזמטי, אהוב בלבנון ובאיראן, בעל עין חדה  ומבין היטב את המציאות הישראלית, ובעיקר מנהיג דתי כריזמטי בעל שפה רעילה, שהערבית שלו היא באיכות ספרותית. 

 

לדבריו, "לאור הדיווחים שהגיעו לישראל על בריאותו של נסראללה, היא זקוקה למנהיג שיצליח לרשת אותו, ולא מישהו שעדיין לא בורח מאש, כי המנהיג החדש יצטרך להוכיח את עצמו, והוא עלול להוכיח את עצמו בתקיפה על ישראל .

המועמד הראשי להחלפת נאסראללה הוא האשם ספי א-דין , אחד מהאנשים המקרובים ביותר למנהיג חיזבאללה ואחד שאיים פעם כי " יום אחד אנחנו עוד נחיה על אדמת פלשתין".  

תמיד עולות שמועות על בריאותו של חסן נסראללה, האחרונה שבהן הייתה לפני מספר ימים, כשאמרו שהוא עייף מאוד, ולכן הוא דחה את נאומו בכמה ימים, אך עד מהרה הופיע ונשא את הנאום ביום השנה למותו של מפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני.

دائما ما تثار الإشاعات حول صحة متزعم حزب الله حسن نصرالله

קרדיט: איראן אינסיידר    קרדיט לתמונה: אלחנאדיק