תכולת ארמון ריפעת אל-אסד, דודו של הנשיא, למכירה פומבית בפריז

בית המכירות הפומביות הצרפתי המפורסם, דרואות, חשף את הרהיטים של אחד מארמונותיו של ריפעת אל-אסד, דודו של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, אשר אמור להיות מוצע למכירה במהלך החודש הנוכחי, ינואר.

לפי הודעת הבית, המוצגים שייכים לארמון ריפעת אל-אסד, הממוקם ברחוב פוך 38 ברובע ה-16 של בירת צרפת, פריז.

הבית קבע ליום חמישי ושישי הבאים, 12-13 בינואר, לפתוח מכרז פומבי למכירת יותר מ-450 מוצגים.

מה כולל הארמון?

ערוץ "סוריה טי וי " עקב אחר מגוון רחב של פריטים יקרים מתוך הרהיטים של ארמון ריפעת אל-אסד, כולל עתיקות מצופות זהב, ציורים ייחודיים ושטיחים מהמאה השבע-עשרה והשמונה-עשרה.

על פי מה שפורסם, תכולת הבית תימכר במהלך היומיים במכירה פומבית 512 מוצגים המחולקים לשתי קבוצות, הראשונה כוללת 270 מוצגים ותוצג ביום הראשון ב-12 בינואר, והשנייה מכילה 251 מוצגים שיחשפו ביום השני, ה-13 בינואר.

לפי המחירון הראשוני, שני חפצים הם היקרים ביותר מבין 500 החפצים שיימכרו במכירה פומבית, הראשון הוא זוג מראות עם זכוכית משוננת מהמאה התשע-עשרה, במחיר שנע בין 30 ל-50 אלף יורו.

1

השני הוא פמוט ענק עשוי ברונזה מוזהבת עוד מהמאה השמונה עשרה, וגם מחירו נע בין 30 ל-50 אלף יורו.

1

ריהוט הארמון כולל גם מגוון רחב של ציורים שמחיר כל אחד מהם עולה על 15 אלף יורו, בנוסף לעשרות שטיחים שמחיריהם נעים בין 10 ל-30 אלף יורו.

רהיטי ארמונו של ריפאת בפריז הם אחד הנכסים שהוחרמו על ידי צרפת לאחר שריפעת נידון שלא בפניו בספטמבר 2021  ורכושו בשווי של 90 מיליון יורו – הוחרם, והוא עצמו נדון ל-4 שנות מאסר, באשמת הלבנת הון , ומעילה בכספי הציבור הסורי.

ריפעת הורשע גם בהונאת מס ובהעסקת אנשים בסתר, ובהתאם הוחלט  לחלט את רכושו שהושג במרמה.

ריפעת אל-אסד במערכת המשפט הצרפתית

לאחר תלונות שהוגשו על ידי Transparency International וחברת שרפה, מערכת המשפט הצרפתית פתחה בחקירה ב-2014, שבמהלכה נתגלו עשרות דירות בפריז, שני ארמונות, נכס הכולל ארמון וחוות סוסים באזור ואל ד'אואז מצפון לפריז, כולם בבעלות ריפעת. כמו כן התגלו משרדים בבעלותו בליון שהוחרמו, וכן חולטו 8.4 מיליון יורו שהתקבלו מרכוש שנמכר בעבר, ונכס בבירה הבריטית,  לונדון ,  בשווי עשרה מיליון ליש"ט, הוקפא.

נכסים אלו היו בבעלות ריפעת אל-אסד וקרוביו באמצעות חברות בפנמה, ליכטנשטיין ולוקסמבורג .

בין הנכסים שהוקפאו במסגרת תיק התביעה ישנה אחוזה של כארבעים דונם, ובה טירה וחוות סוסים ברובע בזנקור בפריז, ליד אזור היער.

חדר האוכל של ארמון ריפעת אל-אסד בפריז

קרדיט: סוריה טי וי