המודיעין האוקראיני: מוסקבה מנסה לגייס חצי מיליון חיילים נוספים

המודיעין הצבאי של אוקראינה הודיע ​​ביום שישי, 6 בינואר, כי רוסיה נערכת לגייס חצי מיליון אנשי צבא חדשים שיישלחו לחזיתות המלחמה.

לפי ה"גרדיאן", ואדים סקיביצקי, סגן ראש המודיעין הצבאי של אוקראינה, אמר כי הכוחות שרוסיה מגייסת החודש מתווספים ל-300,000 החיילים שגוייסו לפני שלושה חודשים ואמורים להשתתף בסדרת התקפות המתוכננות לאביב ולקיץ במזרח ובדרום אוקראינה.

לדברי בכיר זה במודיעין הצבאי האוקראיני, הדבר מוכיח שרוסיה לא מתכוונת לסיים את המלחמה.

רוסיה אמרה בימים האחרונים שהיא לא חושבת לגייס כוחות נוספים.

עם זאת, נשיאי אוקראינה וארצות הברית אמרו כי הכוונה האמיתית מאחורי תביעת הפסקת האש החד-צדדית של רוסיה היא להשתמש בהזדמנות זו כדי להגביר את המורל של החיילים ולגייס עוד כוחות.

בהוראת ולדימיר פוטין, הצבא הרוסי קבע, ככל הנראה, הפסקת אש חד-צדדית מהצהריים ביום שישי, יום חג המולד האורתודוקסי, ועד חצות בשבת, 7 בדצמבר.

באותו הקשר הדגיש משרד ההגנה האמריקני, בהערכה שהציג ביום שישי, כי ולדימיר פוטין לא ויתר על מטרותיו בנוגע לכיבוש אוקראינה.

לפי הפנטגון, הכוחות הרוסיים מתמודדים עם מחסור רב בחזיתות, מספר החיילים אינו מספיק והמוטיבציה והמורל של החיילים הרוסים נחלשו.

מנגד, ב-16 בינואר, ארצות הברית וגרמניה הודיעו בהצהרות נפרדות על אספקת סיוע צבאי חדש לאוקראינה.

חבילת הסיוע החדשה של ארה"ב, בהיקף של כשלושה מיליארד דולר, כוללת תותחי הוביצר וכלי רכב בראדלי המצוידים בנשק אוטומטי. דובר הפנטגון השווה בין רכבי בראדלי ל"רוצחי טנקים".

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, בשיחת טלפון עם קנצלר גרמניה אולף שולץ ביום שישי בלילה, הודה על חבילת הסיוע הצבאית החדשה של המדינה, כולל מערכות הגנה אווירית פטריוט וכלי רכב משוריינים.

הוא כתב בטוויטר כי שוחח עם מר שולץ על המשך שיתוף הפעולה לחיזוק הצבא האוקראיני.

גרמניה הודיעה על חבילת סיוע חדשה לאוקראינה לאחר ששר ההגנה שלה התייעץ עם מקבילו האמריקאי.

במקביל, לפי CNN, חילוקי דעות פנימיים בין הרפובליקנים בבית הנבחרים האמריקני, שהובילו ל-15 סבבי הצבעה בארבעה ימים רצופים, עוררו דאגה לגבי המשך התמיכה הצבאית האמריקאית באוקראינה.

קווין מקארתי, שהפך לבסוף ליושב ראש בית הנבחרים בשבת, 17 בדצמבר, אמר לפני בחירות אמצע הקונגרס לקונגרס כי הרפובליקנים יעצרו את התקציב לאוקראינה ב-2023 אם יקבלו רוב בקונגרס.

הקונגרס שבשליטת הדמוקרטים אישר סיוע של 45 מיליארד דולר ב-2023 לאוקראינה בחודש שעבר, יום לאחר שזלנסקי נאם במהלך ביקורו בוושינגטון. המספר הזה עלה על הציפיות של ג'ו ביידן.

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות