ארה"ב תמכור למצרים מסוקי צ'יינוק F-47 בסך כולל של 466 מיליון $

ארה"ב הסכימה למכור למצרים 12 מסוקי סער ותובלה מדגם ציינוק – אפ 47 , כולל חלפים וסימולטורים בסך כולל של 426 מיליון דולר.

בעבר הצהיר משרד ההגנה האמריקני כי "מצרים ביקשה לרכוש 23 מסוקי צ'ינוק 47-F", וציין כי הקבלן הראשי יהיה חברת בואינג האמריקאית.

המסוק, שאורכו 15.46 מטר וגובהו 3.78 מטר יכול לטוס במהירות של עד 302 ק"מ לשעה ,לשאת מטען של עד 12 טון ,טווח הפעולה שלו הוא כ-600 ק"מ ומסוגל להעביר בין 30 ל-50 לוחמים עם ציוד צבאי מלא.

יש לציין כי למסוק חדיש ומתקדם זה ישנה מערכת טייס אוטומטי, שאינו נמצא במסוקים מדורות קודמים.

אפשר ואישור העסקה החדשה הזאת על ידי ארה"ב בא כתגמול על ביטול העסקה לרכישת עשרות מטוסי קרב רוסיים חדישים שכבר היו מוכנים למשלוח אך מצרים ביטלה הזמנה זאת ברגע האחרון.

בזמנו הודגש כי "המכירה המוצעת הזו תתמוך במדיניות החוץ ובביטחון הלאומי של ארה"ב, על ידי סיוע בשיפור הביטחון של בעל ברית גדול שאינו בנאט"ו, שהוא שותף אסטרטגי חשוב במזרח התיכון. "

צבא מצרים פועל בשנים האחרונות לשדרוג חיל האוויר שלו ובמסגרת זאת הוא משקיע מיליארדי דולרים ברכישת מטוסים וכלי טייס אחרים מתקדמים לחיל האוויר שלו . 

בינואר האחרון פרסמה הסוכנות לשיתוף פעולה ביטחוני של ארה"ב הצהרה בדבר מכירת מטוסי "סופר הרקולס" וציוד נלווה למצרים, בשווי 2.2 מיליארד דולר. (קרדיט: סטפ ניוז)

קרדיט למצגת: סטפ ניוז

מסוק צ'ינוק 47-F, המיוצר ע"י חברת בואינג, הוא מסוק צבאי רב משימתי. זהו מסוק תובלה צבאי כבד, המאופיין בנוכחות שני מנועים סיבוביים, האחד מלפנים והשני בזנב. הוא יכול גם לשמש במבצעים מיוחדים, הובלת חיילים, ציוד ותמיכה לוגיסטית.

בואינג החלה לייצר את המסוק הכבד הזה ב-1961, שנכנס לשירות ב-1962, והשתתף במלחמת וייטנאם ב-1965.

באינפוגרפיקה המצורפת מוצגים רבים מהמפרטים והיתרונות של מסוק ה-"Chinook- 47-F", שיסופק למצרים, והוא מתקדם בהשוואה לדגם הראשון.

כאמור מנגנון הטייס האוטומטי מאפשר לטייס בין היתר לעמוד באוויר בנקודה אחת, וכן לאפשר לטייס לנחות בתנאי מזג אוויר קשים וכן נותן לטייסים תמונת מצב משופרת  של סביבת המסוק .

إنفوغرافيك.. مزايا "شينوك 47-إف" التي ستنضم للجيش المصري | سكاي نيوز عربية

קרדיט למצגת: סקיי ניוז ערבייה