אתר אמריקאי חושף: האיום הגדול ביותר על ארה"ב היא התקפה אלקטרומגנטית

בדו"ח חדש, אתר אמריקאי חשף את הסכנה הגדולה ביותר המאיימת על ארצות הברית בזמן הנוכחי מבחינת איכות הנשק העולמי אליו מגיעים מדינות מתחרות.

האיום הגדול ביותר על ארצות הברית

אתר 19FortyFive האמריקני ציטט את כריסטיאן אור, קצין אמריקאי בדימוס, שאמר: "האיום הצבאי החמור ביותר שארצות הברית יכולה להתמודד איתו הוא מתקפה אלקטרומגנטית עליה".

הוא הוסיף: "תקיפה מוצלחת עם פולסים אלקטרומגנטיים (פיצוץ קרינה אלקטרומגנטית) תהווה אסון אמיתי עבור ארה"ב, שאינו ניתן למדידה ואינו ניתן להבנה ולמימוש, ובמציאות זה יהיה סוף העולם, אבל ממשל ביידן לא עושה דבר בנידון".

הקצין האמריקני הסביר כי הפולסים האלקטרומגנטיים הנגרמים מפיצוץ של נשק תרמו-גרעיני באטמוספירה עלולים להרוס או להזיק לרשת החשמל ולמכשירים אלקטרוניים כגון מחשבים, מקלטים ושידורי רדיו.

הקצין האמריקני מתח ביקורת על הממשל של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על כך שלא עשה דבר כדי להגן על אמריקה מפני איום של תקיפה אלקטרומגנטית, במיוחד כאשר למדינות כמו איראן, רוסיה וסין יש את היכולת להפעיל תקיפה אלקטרומגנטית על ארצות הברית, כמו שהוא תיאר זאת.

במקביל, הוא הדגיש כי ממשלי הנשיאים לשעבר דונלד טראמפ וברק אובמה הוציאו חוקים שונים כדי לספק הגנה מפני איום כזה, אך בעיקר מפני פולסים אלקטרומגנטיים הנגרמים מתופעות טבע, כמו סופות שמש.

אזהרות שרוסיה תשתמש בו

בנובמבר של השנה שעברה הזהירו כלי תקשורת במערב מפני השימוש של רוסיה בנשק אלקטרומגנטי באוקראינה.

העיתון הבריטי "טיימס" ציטט מומחים שאמרו כי הכוחות המיוחדים הרוסיים "Spetsnaz" באוקראינה יכולים לעשות שימוש בפצצות הרסניות, המסוגלות לנטרל את כל המכשירים האלקטרוניים והחשמליים, במרחק של עשרות קילומטרים, הנקראים נשק אלקטרומגנטי.

העיתון אישר אז כי כלי הנשק הללו מיועדים ליצור פעימות אנרגיה עוצמתיות, שישתקו לחלוטין ציוד חשמלי כמו מחשבים, לוויינים ומקלטי מכ"ם.

ה"טיימס" מאשר שהתקשורת הממלכתית הרוסית דיווחה שמוסקבה פיתחה תותחים המשגרים את הפולסים האלקטרומגנטיים הללו לאוויר, לגובה של עד 10 קילומטרים, לאחר סדרת בדיקות בקיץ שעבר.

פקיד אמריקני בכיר הזהיר את ביידן

כמו כן, בנובמבר האחרון, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב לשעבר, ג'ון בולטון, הזהיר כי ייתכן שמערכות ההגנה של ארה"ב לא יהיו מסוגלות להתעמת עם נשק רוסי וסיני מודרני.

במאמר שפרסם ג'ון בולטון ב"וול סטריט ג'ורנל", הוא אמר כי "מערכת ההגנה מפני טילים של ארה"ב במתכונתה הנוכחית אינה מסוגלת להגן על המדינה מפני פגיעות טילים עוצמתיות".

ג'ון בולטון הוסיף, "כאשר היריבים שלנו פיתחו טכנולוגיות היפרסוניות וטכנולוגיות חדשות מאיימות אחרות, ההרתעה והנכונות של אמריקה להגיב צבאית ירדו במקביל".

הוא המשיך: מערכת ההגנה מפני הטילים הנוכחית נוצרה כדי להגן מפני מספר קטן של התקפות טילים מ"מדינות נוכלות", בעיקר צפון קוריאה ואיראן, כמו גם שיגורים ספוראדים מרוסיה וסין.

ג'ון בולטון הגיע למסקנה שמערכת ההגנה מפני טילים של ארה"ב אינה פרופורציונלית לאיום ושיפורה צריך להיות בראש סדר העדיפויות של הביטחון הלאומי של ארה"ב.

אתר אמריקאי חושף את האיום הגדול ביותר על ארצות הברית ומזהיר מפני נשק שאי אפשר לעמוד בפניו

קרדיט: סטפ ניוז