גרמניה מזהירה מפני התגברות הריגול הרוסי והאיראני במדינה

שרות ביטחון הפנים של גרמניה הודיע ​​על הגברת הריגול הרוסי במדינה זו, ככל שהמלחמה באוקראינה נמשכה והזהיר מפני ריגול של הרפובליקה האסלאמית אחרי אזרחים איראנים החיים בגרמניה.

שרות ביטחון הפנים של גרמניה הודיע ​​היום, יום ראשון, כי רצונם של שירותי הביון הרוסיים לבצע פעילות ריגול בגרמניה יגבר ככל שהמלחמה באוקראינה תימשך.

גרמניה גירשה בעבר 40 דיפלומטים רוסים בהאשמות דומות, כי עשו תעמולה כדי להצדיק את הפלישה הצבאית של הקרמלין לאוקראינה.

תומאס האלדן וואנג, ראש שרות ביטחון הפנים של גרמניה (המשרד הפדרלי להגנת החוקה), אמר כי סין ואיראן הן בין המדינות ששירותי המודיעין שלהן פעילים בגרמניה.

הוא הזהיר את האיראנים המתגוררים בגרמניה, במיוחד את מתנגדי הרפובליקה האסלאמית, ואמר כי במהלך ההפגנות של האיראנים החיים בגרמניה לתמיכה במפגינים, סוכני הרפובליקה האסלאמית צילמו תמונות וסרטונים שלהם.

תומס האלדן וואנג אמר לסוכנות הידיעות הגרמנית כי במהלך השנים האחרונות התברר שרצונה של הרפובליקה האסלאמית לרגל אחר הקהילה האיראנית המתגוררת בגרמניה גבר.

כ-200 אלף איראנים חיים בגרמניה; המדינה שהגיבה הכי הרבה לדיכוי איראן את ההפגנות האחרונות ועודדה מדינות אחרות החברות באיחוד האירופי להטיל סנקציות על מבצעי הדיכוי.

ראש שרות ביטחון הפנים של גרמניה לא פרסם פרטים על ניסיונה של הרפובליקה האסלאמית לרגל אחר אזרחים איראנים, אך הזהיר מפני ההשלכות של נסיעתם לאיראן או שיופעלו לחץ על משפחותיהם.

במהלך החודשים האחרונים, ממשלת הרפובליקה האסלאמית עצרה אזרחים אירופאים ובעלי אזרחות כפולה בתואנה של עבירות ביטחון והאשימה את מדינות המערב במעורבות בהפגנות העממיות של איראן.

 

קרדיט:  סוכנות הידיעות הגרמנית ו-Associated Press/D.Kh/K.R    קרדיט לתמונה: https://shahraranews.ir/