תמונה אחת שמספרת את סיפור המחאה באיראן

תמונת אחת לסיכום השנה החולפת,
תמונה אחת לסיכום מחאת העם האיראני,
העם שמבקש חופש ורוצה להחליף את משטר העריצות של המולות.

אישה איראנית אחת אמיצה, כתבה את סיסמת המחאה של העם האיראני:
אישה חיים חירות = זָאן, זֶנְדֵגִי, אָזָאדִי = زن، زندگی، آزادی = Woman, Life, Freedom

תמונה אחת שמספרת את סיפור המחאה.
אבל גם את סיפור המחאה שסביבה מתפרסמים סיפורים רבים עם מידע הלא מדויק / ידיעות המטעות / ודיווחים לא נכונים, ואל כל אלה נלווה גם חדשות כזב – פייק ניוז, בעיקר מצד המשטר הרקב והרצחני.

יש לא מעט פרסומים שבהם נאמר שהתמונה המצורפת צולמה בסוף חודש אוקטובר בסננדג', בירת מחוז כורדיסתאן, ובהם יודעים לספר שהאישה המצולמת היא פטמה חוסיינפור (فاطمه حسین‌پور = Fatemeh Hosseinpour)

אודה על האמת, שבאמת איני יודע מי האישה הצעירה היושבת בכיסא הגלגלים, מול הכתובת המחאה המרוססת על הקיר, אבל אני מניח שלא מדובר בפטמה חוסיינפור.

פטמה הייתה ספורטאית, מתעמלת בנבחרת הנוער של איראן, שנפצעה לפני 20 שנה, כשהייתה בת 14 בזמן אימון כשנחתה מקפיצה על מזרנים לא תקינים באולם הספורט בבית הספר בכרג’, ומאז היא בכיסא גלגלים, ורגליה משותקות וידיה עם מגבלות תפקוד קשות.

אחרי שהשתחררה מבית החולים, ואחרי משפט ממושך, שבו קבע בית המשפט שבית הספר והמאמנים אשמים בתאונה שהפכה אותה לנכה (משום מה הם טענו שהיא הייתה האשמה…) וזכתה לקבל פיצוי של מאה מיליון טומאן, ואחרי שבינתיים סיימה ללמוד הנדסת תוכנה, נסעה פטמה להמשך לימודים בתחום ה AI באנגליה (המשטר סירב לאשר לאימה להתלות אליה) ומאז היא חיה ועובדת בלונדון.

אם יהיה מי שיטען שאולי התמונה היא באמת של פטמה חוסיינפור, שצולמה באנגליה לאות הזדהות עם העם האיראני, הרי איראנים רבים המתגוררים במדינות שונות בעולם, יצאו להפגנות הזדהות עם העם באיראן, אציין שברוב התמונות הנמצאות ברשת, התמונה עברה עריכה, ובמרבית המקרים טושטש החלק של משענת הגב בכיסא, ובכך מחקו את הכיתוב של חברה איראנית לאספקת ציוד רפואי לנכים (ایران بهکار = Iran Behkar).

עוד אציין שפטמה חוסיינפור מתניידת באמצעות כיסא גלגלים חשמלי, שקיבלה באנגליה, והיות והיא לא חזרה מאנגליה כדי להשתתף במחאה, מדובר באישה אמיצה אחרת באיראן, שלמרות הקשיים, המגבלות והבעיות, מצאה את האומץ להשתתף במחאה ולתרום את חלקה בניסיון ליצירת עתיד טוב יותר באיראן שלאחר הפלת משטר המולות הרצחני.

מצורפות שתי תמונות, זו שעברה עריכה ונמחק הכיתוב של יצרן כיסא הגלגלים האיראני, וזו שלפני שעברה שינוי ועריכה.

אז תרשו לי להזכיר לכם בהודעה האחרונה של שנת 2022, שתמיד רצוי לבדוק אמינות הידיעות.

קרדיט : ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון