"זולפיקר 1401": תמרונים צבאיים איראניים ליד מיצרי הורמוז

ביום שישי דיווחו כלי תקשורת במדינה כי איראן ביצעה תמרונים ימיים, אוויריים ויבשתיים במפרץ הפרסי, ליד מיצרי הורמוז האסטרטגים.

אדמירל חביבאללה סיירי אמר לסוכנות הידיעות (IRNA) כי התמרונים, כללו צוללות ומל"טים, "כוללים אימונים באיסוף מידע על הכוחות התוקפים, כמו גם פעולות סיור", לפי רויטרס.

התמרונים, שזכו לשם הקוד "זולפיקר 1401", החלו עם עלות השחר ביום שישי בצד המזרחי של המיצר במפרץ עומאן.

טהראן עורכת משחקי מלחמה שנתיים במיצרי הורמוז, שדרכם עוברים כ-30% מכלל הנפט הגולמי המובל בים.

סאייארי צוטט על ידי סוכנות החדשות האיראנית -Press TV כאומר שכוחות זרים חייבים לעזוב את האזור "כדי שמדינות האזור יוכלו לבסס יציבות ושלום בסביבתן".

ראוי לציין כי, דו"ח שפרסם ה"ניו יורק טיימס" חשף כי ממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פעיל להגבלת יכולתה של איראן לייצר ולספק כטב"מים לרוסיה בהם היא משתמשת במלחמה באוקראינה.

הדו"ח ציין כי מאמצים אלו נחשבים כהמשך למאמצים המתמשכים של ארצות הברית לנתק את הגישה של "טכנולוגיה גרעינית" לטהרן.

موقع المسيرة نت:انطلاق مناورات "ذوالفقار 1401" المشتركة للجيش الإيراني

העיתון ציטט גורמים בארצות הברית, אירופה והמזרח התיכון שאמרו כי "תוכנית אמריקאית מורחבת נועדה לחנוק את יכולתה של איראן לייצר מל"טים", ובכך להגביל את השימוש בהם על ידי מוסקבה בקרבותיה נגד קייב.

איראן החלה לפתח תוכניות לכטב"מים מאז שנות השמונים של המאה הקודמת במהלך המלחמה נגד עיראק (1980-1988), על פי דו"ח של סוכנות הידיעות הצרפתית .

מפקד הכוחות המשולבים של הכוחות המזוינים של איראן, האלוף מוחמד באגרי, אמר ביום ראשון כי הכוחות המזוינים "ימשיכו לפתח ולשדרג את הזרוע האווירית שלו", והדגיש כי טהראן "תשתף פעולה עם מדינות שונות" בעניין זה.

הוא מעריך כי המל"טים שמייצרת  איראן "מאופיינים בדיוק, זמני טיסה ארוכים, רציפות פעולות וביצוע משימה ברמה עולמית, וכי הם מסוגלים לבצע פעולות שונות", על פי מה שדווח בסוכנות הידיעות האיראנית – "תסנים". 

مغاوير الجيش ينفذون عمليات الهجوم البرمائي في مناورات ذوالفقار 1401 - قناة  العالم الاخبارية

קרדיט: אלחורה