המסוק הרוסי המתקדם ביותר, Ka-52, נשלח לבחינה בארצות הברית

מספר חודשים לאחר שאוקראינה הפילה את מסוק התקיפה Ka-52 Alligator המתקדם ביותר ברוסיה, סרטון הפך ויראלי ברשתות החברתיות בו נראה הצבא האוקראיני מעמיס את המסוק, ומפנה מקום לכל מיני ספקולציות בקרב גולשים ברשת.

 

ב-24 בפברואר, כאשר רוסיה פלשה לאוקראינה, על פי הדיווחים, מסוקי תקיפה של Ka-52 הסתערו על נמל התעופה הוסטומיל (גוסטומל) בניסיון להשתלט על מסלולי הנחיתה.

שר הפנים האוקראיני, דניס מונסטירסקי, חשף מוקדם יותר כי נמל התעופה גוסטומל היה נקודת המוצא של הכוחות הרוסיים בתכנון לתקוף את קייב ולהשיג ניצחון מכריע.

בקרב שלאחר מכן, חיל האוויר הרוסי (VKS) איבד , ככל הנראה, לפחות שישה מסוקים, כולל את מסוק התקיפה הטוב ביותר בסד"כ שלו, ה-Ka-52 Alligator. ביום הראשון לבדו, חיל האוויר הרוסי איבד לכאורה שני מסוקי תמסח, לפי ה-British Defense Journal.

לפי ציוצים שפורסמו באינטרנט, הצוות הרוסי נטש את מסוק Ka-52 ב-24 בפברואר, ולא נעשה מאמץ לפנותו ב-40 הימים שהיה תקוע ליד נמל התעופה גוסטומל.

ב-26 בדצמבר, הופיע ברשת סרטון של כוחות אוקראינים מפנים ומעמיסים את המסוק. לא ניתן לאמת באופן עצמאי את התזמון של הקלטת הווידאו. על זנבו של מסוק ה- Ka-52 שנתפס מתנוסס המספר "18", כפי שמוצג בתמונות ובסרטונים.

לאחר שהסרטון הפך לוויראלי, גולשים ברשת החלו להעריך שאולי ארצות הברית כבר בדקה את המסוק. למרות שלא ניתן לאשר זאת, דובר בהרחבה כי מהנדסים אמריקאים עשויים לבדוק ציוד צבאי רוסי שנתפס על ידי אוקראינה בשדה הקרב.

לדוגמה, מוקדם יותר השנה מדענים מארה"ב ומבריטניה חקרו, לכאורה, מטוס קרב מסוג Su-35 שהופל של כוחות התעופה והחלל הרוסיים .

חוץ מזה, רויטרס חשפה מוקדם יותר כי לפחות 27 מערכות נשק וצבא רוסיות, החל מטילי שיוט וכלה במערכות הגנה אווירית, שנתפסו על ידי אוקראינה בלחימה התבררו כתלויות בעיקר ברכיבים מערביים. זה מצביע בעיקר על כך שהציוד הרוסי שנתפס במלחמה נבדק ביסודיות.

חלק מגולשי הרשת שיערו שהמסוק עשוי להיות משופץ ולהשתמש בו נגד רוסיה, כפי שהיה במקרה של ציוד רוסי אחר שנתפס. כוחות אוקראינים תיקנו והעמידו כמה טנקים רוסים T-72, T-80 ואפילו T-90M מתקדמים יותר נגד הכוחות הפולשים.

רוסיה מצדה הקפידה מאוד שהטכנולוגיות הצבאיות המתקדמות שלה לא יגיעו לידי מדינות מערביות יריבות. החשש עשוי להיות חמור יותר הפעם מכיוון שמסוק ה-Ka-52 Alligator הוא המתקדם ביותר בארסנל שלו, מצויד במערכות העדכניות ביותר וביכולות הרג מעולות.

אוקראינה מפילה כמה מסוקי Ka-52

מסוק התקיפה "תנין" – קאמוב Ka-52 נכנס לשירות בצבא הרוסי בשנת 2011. מדובר בגרסה דו-מושבית מעודכנת של מסוק התקיפה Ka-50 "כריש שחור", הידוע גם בנאט"ו בשם "הוקום B", שנחשף בשנת 1995.

מסוק -Ka-52 יכול לטוס עד לתקרת גובה של 18,000 רגל ומהירות מרבית של 186 מייל לשעה. המאפיינים המרשימים ביותר שלו כוללים את מושבי הפליטה זה לצד זה וכיסאות תא הטייס. שש נקודות הצמדת הנשק המותקנות על כנפי המסוק יכולות לשאת יותר מ-4,000 פאונד של נשק, כולל טילים או תותחים ותחמושת.

בצד הימני של גוף המסוק יש תותח אוטומטי בקוטר 30 מ"מ. גרסאות מסוימות כוללות מצלמת אינפרא אדום (FLIR) חזיתית המותקנת על האף.

מסוק הקרב Ka-52 יכול להשמיד טנקים, וכלי רכב לא משוריינים. לאחרונה, סרטון שהוקלט ממסוק Ka-52 הראה כיצד טנק אוקראיני מושמד. בנוסף, ה-Ka-52 מחסל את מסוקי האויב וכוחות האויב בעומק הטקטי או בקו החזית.

הטענות של רוסיה כי ה-Ka-52 יכול לפעול ביעילות באזורי לחימה עכשוויים מופרכות ישירות על ידי ביצועי שדה הקרב של המסוק בפועל, שכן הוא ספג אבדות משמעותיות במהלך מלחמת אוקראינה המתמשכת. כמעט כל מסוקי ה-Ka-52 שאבדו בפעולה הופלו על ידי טילי כתף , MANPADS , אוקראינים.

לפי האנליסט הצבאי סיירה אלפא שכתב למגזין British Defense, "ה-Ka-52 מתפקד בעיקר כמסוק תקיפה נגד טנקים הפועל לסיוע. ליחידות החי"ר.

עד נובמבר, רוסיה איבדה 25 מסוקי תקיפה Ka-52 בקרבות עם אוקראינה, על פי Oryx, קבוצת מומחים שמתעדת כלי נשק הרסניים בסכסוך באוקראינה באמצעות ראיות חזותיות. בנוסף, איבדה מסוק נוסף באש ידידותית בשבוע שעבר.

סרטונים רבים פורסמו ברשתות החברתיות המציגים מסוקים רוסיים שהופלו כמו ה-Ka-52 ואחרים, ועם זאת, רוסיה עדיין משתמשת במסוק זה באוקראינה.

גיבורת המלחמה הרוסית-אוקראינית.. מסוק קמוב Ka-52 המצרי, הגרסה החזקה ביותר אי פעם!

קרדיט: דפנס ערביכ     קרדיט לתמונה: דובר צבא מצרים