וושינגטון במאמץ רחב לעצור את איראן מלייצר ולספק מל"טים לרוסיה

וושינגטון – ממשל ביידן פתח במאמץ רחב לעצור את יכולתה של איראן לייצר ולספק מל"טים לרוסיה לשימוש במלחמה באוקראינה, מאמץ שיש לו הדים לתוכנית ארוכת השנים שלו לנתק את הגישה של טהראן לטכנולוגיה גרעינית – כך מדווח אתר החדשות של "הניו יורק טיימס".

בראיונות בארה"ב, אירופה והמזרח התיכון, שורה של גורמי מודיעין, צבא וביטחון לאומי תיארו תכנית אמריקאית מתרחבת שמטרתה לחנוק את יכולתה של איראן לייצר את המל"טים, להקשות על הרוסים לשגר את המל"טים המתאבדים, ואם זה יכשל – לספק לאוקראינים את ההגנות הנחוצות כדי ליירט אותם באוויר.

גודל המאמץ התברר בשבועות האחרונים. הממשל האיץ את מהלכיו לשלול מאיראן את הרכיבים מתוצרת המערב הדרושים לייצור המל"טים הנמכרים לרוסיה לאחר שהתברר מבדיקת שברי המל"טים שיירטו שהם מלאים בטכנולוגיה תוצרת אמריקה.

כוחות ארה"ב מסייעים לצבא אוקראינה לתקוף את האתרים שבהם הוצבו המל"טים לקראת שיגורם – משימה קשה מכיוון שהרוסים מציבים את אתרי השיגור ליד מגרשי כדורגל וחניונים.

האמריקאים ממהרים להכניס לפעולה טכנולוגיות חדשות שיתנו אזהרה מוקדמת על נחילי מל"טים מתקרבים, כדי לשפר את סיכוייה של אוקראינה להפיל אותם, בין עם מירי מהקרקע ובין עם טילים.

Ukraine's drone hunters work nights to destroy Russia's Iranian-built fleet - The Washington Post

קרדיט: גיא מקבוצת נציב   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות