הצגה לעולם: המכס הסורי "חושף" טונות של סמים בנמל לטקיה

זה היה ברור שהצגה כזאת תגיע ,מוקדם ככל האפשר, לאחר שחוק הקפטגון עבר בארה"ב רק בסוף שבוע שעבר.

אלא שכולם יודעים שמדובר בהצגה לעיני הקהילייה הבין לאומית שנועדה ליצור מצג שווא כאילו משטר אסד נלחם בנגע הסמים בעוד הוא הגוף הראשי העומד מאחורי ייצורו והפצתו בכל רחבי האזור וברחבי העולם , ענף המהווה את עיקר הכנסת המטבע הזר של המשטר פושט הרגל וממן את מלחמתו באזרחי מדינתו.

 

אתמול, שבת, 24.12, הודיע ​​משרד הפנים הסורי על סיכול משלוח סמים של כדורי "קפטגון", בנמל עיר החוף לטקיה (במערב המדינה).

בהודעה שפרסם העיתון "אל-וטן", נמסר ממשרד הפנים כי הרשויות המוסמכות במשרד הצליחו לתפוס טונות של כדורי קפטגון נרקוטיים, המוחבאים בתוך משלוח אבנים, וחומר צמר שהיו ארוזים בתוך מיכל בנמל לטקיה.

ישנם 14 מפעלים המייצרים כדורי קפטגון ותרופות נרקוטיות באזורים שבשליטת כוחות אל-אסד, בחסות ובפיקוח של דיוויזיה 4  של כוחות המשטר, אותה מוביל האלוף מאהר אל-אסד, אחיו של בשאר.

המיליציות האיראניות וחיזבאללה פועלות גם להברחת סמים מסוריה, דרך נמל לטקיה, לירדן ולמפרץ הערבי מדרום סוריה, וכן מהגבול הסורי לכיוון עיראק ומשם לכיוון המפרץ הערבי. 

הסחר בסמים מגלגל מיליארדי דולרים לאוצר של בשאר אל-אסד מדי שנה, ללא ניסיונות בינלאומיים לשתק את המפעלים הללו או להדק את הלחץ על אסד להפסיק את פעולות ההברחה בגלל הסתמכותו על כספים אלה כדי לתמוך בארסנל הצבאי שלו. 

החוק למלחמה בסם הקפטגון של משטר אסד נכנס לתוקף, לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן אישר אותו, שלשום, יום שישי, 23 בדצמבר.

נשיא ארה"ב חתם על תקציב ההגנה, שכלל את החוק למלחמה בקפטגון, אותו מייצר המשטר בסוריה, והוא נכנס לתוקף לאחר חתימתו של ביידן.

ב-15 בדצמבר אישר הקונגרס האמריקני את טיוטת החוק למאבק בסחר בסמים בסוריה והיא נשלחה לחתימה לנשיא ארה"ב. לפי הודעה שפרסם הקונגרס, החוק למלחמה בסחר בסמים "בהנהגת בשאר אל-אסד" אושר במסגרת תקציב ההגנה לשנת 2023 שאושר על ידי הסנאט ובית הנבחרים.

קרדיט: בלדי ניוז