סין טובעת בקורונה: חצי מיליון מקרים של קוביד ביום רק בעיר סינית אחת

פקיד בריאות סיני בכיר חשף כי חצי מיליון מקרים של קוביד 19 נרשמים מדי יום בעיר טסינגטאו לבדה, מתוך הודאה נדירה שהסטטיסטיקה הרשמית אינה משקפת את המציאות של היקף ההתפשטות החדשה של המגיפה, כפי שנכתב במאמר שצונזר במהירות.

עם חוסר שביעות הרצון הגובר של האוכלוסייה, סין זנחה את עמודי התווך העיקריים של מדיניות "אפס קוביד" כדי להכיל את המגיפה בתחילת החודש, וביטלה את הסגרים, הבדיקות, ההסגר וההגבלות על הנסיעות שכולן משפיעות על הכלכלה הסינית.

מאז, המגיפה התפשטה בסין וחלק גדול מהאוכלוסייה נותר להסתדר לבד בעוד השווקים מתמודדים עם מחסור בתרופות להורדת חום ובבדיקות עצמיות עקב ביקוש מוגבר.

ערים ברחבי סין נאבקות לבלום עלייה במספר הנדבקים שרוקנו את מדפי בתי המרקחת ומילאו את בתי החולים כמו גם את מרכזי שריפת הגופות.

אבל עם ביטול בדיקות החובה כמעט בלתי אפשרי להעריך את מספר הנדבקים, בעוד הרשויות שינו את גישתם לספירת מקרי מוות. מניין ההרוגים כולל כעת רק אנשים שמתו מאי ספיקת נשימתית הקשורה ישירות ל-COVID-19.

מומחים מאמינים כי צעד זה נועד לצמצם את מספר מקרי המוות הנרשמים כנגרמים מנגיף הקורונה.

ובצ'ינגדאו במזרח המדינה, אחג מכלי התקשורת שנוהלה על ידי המפלגה הקומוניסטית השלטת ביום שישי ציטטה את מנהל הבריאות העירוני שאמר כי העיר במזרח המדינה עדה ל"בין 490,000 ל-530,000" מקרים חדשים של קוביד  מדי יום.

سكاي نيوز عربية | كشف مسؤول صحي صيني كبير أن نصف مليون إصابة بكوفيد تسجل  يوميا في مدينة تسينغتاو، وتكافح المدن في جميع أنحاء #الصين للحد من ارتفاع  الإصابات الذي أدى إلى

 

"הדבקה מהירה"

בו טאו, שהערותיו פורסמו בכתבה, אמר כי עיר החוף המונה כ-10 מיליון בני אדם חווה "שלב מהיר של הדבקה לפני שהיא מתקרבת לשיאה". אותו פקיד הוסיף כי שיעור ההדבקה צפוי להאיץ בעוד 10 אחוזים במהלך סוף השבוע.

כמה כלי תקשורת אחרים ציטטו את הכתבה, שנערכה מחדש בשבת בבוקר והוסרו ממנה המספרים.

ביום שבת הודיע ​​משרד הבריאות הסיני כי 4,103 נדבקים חדשים נרשמו ביום שישי ברחבי המדינה, אך לא היו מקרי מוות.

בשאנדונג, המחוז בו שוכנת צ'ינגדאו, הרשויות דיווחו רשמית רק על 31 נדבקים מקומיים חדשים.

ממשלת סין שולטת בקפדנות בתקשורת, עם צנזורה כבדה על האינטרנט כדי להסיר כל תוכן רגיש מבחינה פוליטית.

רוב כלי התקשורת הממלכתיים המעיטו בחומרת הגל החדש של הקוביד. במקום זאת, הם תיארו את השינוי במדיניות COVID-19 כהגיוני ומכוון.

התקשורת דיווחה על מחסור בתרופות ולחץ על בתי חולים, אך ההערכות לגבי מספר הנדבקים בפועל נותרו מועטות.

וממשלת מחוז ג'יאנגשי (מזרחית) העריכה, בפוסט ברשתות החברתיות, ביום שישי, כי 80 אחוז מאוכלוסייתה – כ-36 מיליון איש – יהיו ידבקו בנגיף עד מרץ.

הממשלה הוסיפה כי יותר מ-18,000 חולי COVID-19 אושפזו בבתי חולים גדולים במחוז בשבועיים עד יום חמישי, כולל כ-500 מקרים חמורים אך ללא מקרי מוות.

العربية(@AlArabiya)さん / Twitter

 

"חֲסַר תַקְדִים"

נראה, על פי אינדיקציות, שהתשתית הרפואית תשאר באותו לחץ לקראת סוף השבוע, בעוד שחלק מגורמי הבריאות באזורים הזהירו שהגרוע מכל עוד לפנינו.

והרשויות של דונגגוואן, בדרום המדינה, אמרו ביום שישי שההערכות מצביעות על כך שמספר ההדבקות החדשות עשוי להגיע ל-300,000 ביום, והסבירו שקצב התפשטות הנגיף מואץ.

"מספר תשתיות רפואיות וצוותים מתמודדים עם קשיים גדולים ולחץ חסר תקדים", אמר משרד הבריאות בעיר זו המונה 10.5 מיליון בני אדם .

המשרד פרסם הקלטות וידאו שבהן נראים מטופלים עומדים בתור עם נסיוב תוך ורידי ועומדים בתור מחוץ למרפאה או רופא ישן ליד שולחנו לאחר שעבד מספר ימים ברציפות.

פקיד בריאות בהיינאן אמר ביום שישי כי מספר הזיהומים יגיע לשיא "בקרוב מאוד".

בעיר הגדולה שנגחאי במזרח סין, יותר מ-40,000 חולים טופלו ב"מקרי חום", על פי העיתון הממלכתי People's Daily.

והרשויות בצ'ונגצ'ינג, העיר הגדולה ביותר במרכז המדינה אשר עדה לעליה דרמטית במספר הנדבקים, החלו בקמפיין למתן חיסונים בשאיפה.

בעיר זו המונה 32 מיליון איש, ראו עיתונאי AFP בתי חולים עמוסים בחולים, רובם קשישים הנגועים בקוביד, ועשרות גופות נפרקות במרכזי שריפה.

قناة الرابعة | نصف مليون إصابة يومية بكورونا في مدينة صينية واحدة. حمل  تطبيق الرابعة. تجربة جديدة لمتابعة الاخبار

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונות : רשתות חברתיות