איראן- מילה על זכותו של העם למחות

ברשתות החברתיות האיראניות שוב החליטו להזכיר לעלי ח'אמנאי, המנהיג העליון של משטר המולות באיראן, את הדברים שאמר בנאום משנת 2011, כאשר איראן דחפה את השיעים בבחריין להצטרף למה שנהוג במערב לכנות "האביב הערבי", וב 14 בפברואר 2011, פרצו מהומות שבהם דרש הרוב השיעי בבחריין לקבל חופש ושוויון פוליטי (ובכך להדיח את בית המלוכה הסוני השולט בממלכה).

אנשי המחאה האיראנית העלו סרטון ובו הקלטת נאומו של ח'אמנאי, לצד אוסף סרטונים בהם רואים את הבריונים של ח'אמנאי מדכאים באלימות אכזריות את ההפגנות של העם האיראני נגד משטר המולות.

 

והנה תמצית דבריו של ח'אמנאי: "לעם הבחרייני יש זכות, הם מוחים, המחאה שלהם צודקת. הם (שליטים, א.א.) עושים טעויות כשהם מתעמתים עם האנשים. אין טעם. אז אולי תפעילו קצת לחץ, תתאכזרו, תכבו כמה שריפות. הוא לא יכבה. יום אחרי יום, אתה תהפוך את האובססיות של אנשים לקשות יותר, את הכעס שלהם לעז יותר. בשלב מסוים תאבד את השליטה על העבודה שלך כך שלא תוכל לתקנה יותר. הם טועים.”

ביני לבינכם, אם רק יחליף המנהיג העליון הרצחני את צמד המילים "העם בחרייני" במילים "העם האיראני" המילים יהיו מאוד רלוונטיות למחאה של העם האיראני נגד משטר הרודנות הרצחני של המולות בראשותו.

את הנאום המדובר נשא ח'אמנאי בפני אנשי מחוז פארס באפריל 2011, ובנאום הוא דיבר גם על ההתקוממות בלוב, ההפיכה בתימן, וכמובן על המהומות וניסיון ההפיכה בבחריין. כמובן שח’אמינאי האשים את המערב שהוא היוזם של פעולת המשטרים במדינות השונות שניסוי לדכא את המהומות, וכמובן שאמר ששוב יש תעמולה אנטי איראנית של המערב שלכאורה איראן מעודדת את ההתקוממות העממית במדינות שונות, והסיף שזו כלל אינה דרכה של איראן… וברור שגם במקרה של בחריין זה בכלל מזימה ציונית שדחפה את מדינות המערב להתערב כדי שאספקת הנפט מבחריין לא תיפגע, ומטבע הדברים גינה בחריפות את ההתערבות הצבאית של הסעודים והאמירתים, ששלחו כוחות צבא לעזור לבחריין לדכא את המהומות, לבקשת חמד בן עיסא אל-ח'ליפה, מלך בחריין.

אוסיף שח’אמינאי דיבר בנאומו גם על שאנשי המשטר, מהנשיא ועד לאחרון הפקידים עובדים למען העם, ושיש מי שמנסים לסכסך בין העם באיראן לאנשי המשטר, ושהוא עוקב מקרב אחר העבדה הנאמנה של אנשי הרשות המחוקקת, הרשות המבצעת והרשות השופטת שעבדים יום ולילה למען העם, ואוסיף שכמו בימים אלה, גם אז בנאום מ 2011, בעיני המשטר הם נאבקו מול אופוזיציה, כוחות חיצוניים, אויבי איראן, גופים בין לאומיים, שכלם מפיצים תעמולה שקרית נגד המשטר, ומנסים לגרום נזק לכלכלה האיראנית.

אציין שזו אינה הפעם הראשונה שהעם האיראני מזכיר למנהיג העלין את הדברים שאמר על זכות העם למחות, ושהמשטר טועה כשמנסה לדכא באכזריות את ההפגנות, וגם במחאות של שנת 2019, עלה סרטון (https://youtu.be/bZs41XY4c_w) של מפגינים איראנים שמדוכאים באכזריות ע"י בריוני המשטר, כשברקע מושמעים דברי של ח’אמינאי.

אולי למנהיג העליון ולשאר המולות יש זיכרון קצר או בררני, אבל לעם האיראני יש זיכרון ארוך, והם כבר ידאגו להזכיר למולות את מה שאמרו ועשו בעבר, ושהדברים אינם תעמלה של אויבי איראן וגורמי חוץ, אלא דברים מפי אויבי העם האיראני – המולות שהורסים את איראן ושלחים בריונים לרצח את העם.

אאחל לעם האיראני שיצליח להיפטר ממשטר הרודנות הרקוב, המשחת והרצחני של הרפובליקה האסלאמית, ולהתחיל לחיות כעם חופשי בארצו.

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון   קרדיט לתמונה: תסנים