מרבצי זהב נתגלו באזור המדברי המזרחי של מצרים

משרד הנפט המצרי הודיע ​​כי במהלך התקופה הקרובה יחלו להפיק זהב משדה  "איקאת" בדרום מצרים, בהשקעה כוללת של מיליארד דולר.

עתודות הזהב באיקאת נאמדו ביותר ממיליון אונקיות זהב לכל הפחות, כאשר סך ההשקעות עולה על מיליארד דולר, בעוד שריכוז הזהב הממוצע הוא 1.5 גרם לטון, והוא שייך לחברת "שלאטין" – شلاتين המצרית.

השר המצרי למשאבי נפט ומשאבי מינרלים, אינג' טארק אל-מולה, אמר כי העלייה במחירי הנפט והגז העולמיים עודדה חברות בינלאומיות להגביר את פעולות המחקר והחיפושים במטרה להשיג תגליות חדשות, במיוחד לאור ההתאוששות העולמית ממגפת הקורונה.

אל-מולה הוסיף, בהודעה שפרסם המשרד, כי החיפושים אחר זהב מתגברים, ונערכות הכנות להתחיל בייצור ניסיוני ממכרה הזהב איקאת בדרום מצרים במהלך התקופה הקרובה.

השר ציין כי מצרים מייצאת בימים אלה משלוחי גז טבעי נוזלי מיחידות ההנזלה באידקו ובדמייטה, לאחר הצלחתה להגיע לאספקה עצמית בגז טבעי ויצירת עודף לייצוא.

חמדי עבדולעזיז, הדובר הרשמי של משרד הנפט והמינרלים אמר כי התגלית המסחרית שהוכרזה היום היא תוצאה של השקעה מצרית, ו-36 חברות מצריות תרמו לה, וזה נעשה בהצלחה רבה.

היום הכריז המהנדס טארק אלמולה, שר משאבי הנפט והמינרלים, על תגלית מסחרית של מרבצי זהב באזור איקאת במדבר המזרחי של מצרים, עם רזרבה מוערכת של יותר ממיליון אונקיות זהב לכל הפחות. , עם שיעור מיצוי של 95%, הנחשב לאחד משיעורי המיצוי הגבוהים ביותר, ועם סך השקעות במהלך עשר שנים, שיגיע למעל מיליארד דולר.

“إيقات” كنز من الذهب عثرت عليه مصر في الصحراء من خلال الصدفة

קרדיט: נדאא' פוסט