כוח חיזבאללה הותקף בדרום סוריה כנראה על רקע סחר בסמים

אלמונים תקפו קבוצה של חיזבאללה הלבנוני, סמוך לכפר ח'ראב א-שחם – خراب الشحم , על הגבול עם ירדן, במערב מחוז דרעא, בזמן שהתכוננה להבריח משלוח סמים לממלכה.

על פי גורם מקומי, צעירים מקומיים תקפו באמצעות מטען חבלה את מתקן הטיהור הסמוך לכפר ח'רב א-שחם, בזמן שנכחה קבוצה השייכת למיליצית חיזבאללה שהתכוננה להכניס משלוח סמים לשטח ירדן.

הגורם הוסיף כי הפיצוץ גרם למספר פציעות, כאשר מכוניות השייכות למיליצית מוסטפא אל-קאסם מיהרו לעבר המקום.

מפעל טיהור המים נחשב לנקודה לייצור והברחת סמים, מוצבים בו גם כוחות צבאיים משותפים שחלקם שייכים לכוחות המשטר וחלק נוסף של המנהיג מוסטפא אל-מסאלמה, המכונה "אל-קאסם" , המזוהה עם המודיעין הצבאי הסורי.

מוקדם יותר, אלמונים תקפו בית בו נמצא מכבש לייצור סמים בעיירה ח'רב אל-שחם באזור הכפרי המערבי של דרעא.

גורם מקומי אמר: הבית שימש את סוחרי הסמים לפגישות ותיאום פעולות הברחת סמים לירדן, והוא הותקף במטען חבלה שהוטמן לידו, ונגרם נזק לרכוש.

הגורם הוסיף כי הבעלות על הבית שהותקף שייכת ל"אחמד ​​מהאוש", המכונה אבו סאלם אל-חאלידי, הנחשב לאחד מסוחרי הסמים הבולטים במחוז, ואשר נעצר לפני כשנתיים בשל סכסוך על משלוח סמים עם בכיר במודיעין דיוויזיה 4 , קולונל מוחמד עיסא, המקורב למיליציות האיראניות והגורמים הבולטים האחראים על פעולות הברחת הסמים בדרום סוריה.

המקור ציין כי בבית היעד מתגורר כיום סלמה אל-ח'לידי, המקורב למהאוש -مهاوش ומנהל את משלוחי הסמים וניהול הברחתם.

ראוי לציין כי עיירת הגבול ח'רב אל-שח'ים עם ירדן מכילה שני מפעלים לייצור קפטגון, שאחד מהם נמצא במתקן להתפלת המים והשני בביתו של אבו סאלם אל-חאלידי.

פעולות הייצור מפוקחות על ידי מיליציות של חיזבאללה, ולאחר מכן מיוצאת התוצרת למדינות המפרץ דרך ירדן, בעוד שחלק מהקפטגון מופץ לאזורים הכפריים של דרעא וקוניטרה. (קרדיט: נדאא פוסט)

مخبر سري يخترق شبكة مخدرات ويساهم في إحباط تهريب 8 براميل حشيش - صحيفة  الديار الإلكترونية

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות