אגרוף ברזל- התגובה הראשונה של ממשלת ירדן להפגנות הדמים

לאחר הלווייתו של שוטר שנהרג בהפגנות האחרונות במדינה זו, מלך ירדן מעדיף לחשוף את אגרוף הברזל של משטרו  ומצהיר שהממשלה תתמודד בנחישות עם המפגינים שלקחו נשק. ושדדו רכוש ציבורי.

 

במהלך הימים האחרונים של השבוע האחרון, כמה מחוזות בדרום ירדן היו עדים להפגנות עממיות מסיביות נגד הממשלה.

למרות היעדר חדשות על ההפגנות המתמשכות במדינה בשל הצנזורה החמורה המוטלת על התקשורת והטיפול ביד קשה בפעילים במרחב הווירטואלי, מותו של סגן מפקד המשטרה של אחד הנפות המעורבות בהפגנות מלמד כי מימדי האלימות באירועים אלו היו גבוהים מאוד.

ההפגנות שהחלו ביום רביעי שעבר ,לאחר העלאת מחירי הדלק על ידי הממשלה, נמשכות בשביתת נהגי התחבורה במדינה זו,הגוררות הפגנות זועמות ברחובות.

ממשלת ירדן העלתה את מחירי הדלק מספר פעמים השנה, מה שגרם לזינוק פתאומי במחירי המוצרים והשירותים הציבוריים במדינה.

העלייה הפתאומית במחירי הדלק והאנרגיה היא מכה רבה עבור מדינה כמו ירדן שמייבאת יותר מ-85% ממוצרי הצריכה שלה וההכנסה העיקרית של תושביה מסופקת ממעבר סחורות או תיירות זרה.

תגובתו החריפה של מלך ירדן עבדאללה השני להפגנות הימים האחרונים במדינה מלמדת שגם במבנה השלטוני מודאגים מאוד מהמשך ההפגנות.

בהלווייתו של סגן מפקד המשטרה של אחד מנפות הדרום המעורבות בהפגנות, שנהרג על ידי מפגינים במהלך התסיסה האחרונה, העדיף מלך ירדן להראות למפגינים את אגרוף הברזל של הממשלה והכריז באופן ברור שהממשלה תטפל במפגינים שהחלו לאחוז בנשק ולהתעסק ברכוש הציבור, שהוא יתמודד בתקיפות ולא ישאיר התקפות על כוחות הביטחון ללא מענה.

קרדיט: נור ניוז ומאו ניוז