המודיעין האיראני עצר סוכני מוסד שריגלו אחרי חברות ביטחוניות

המודיעין של איראן עוצר שניים מחברת Triple A Industries, חברת כיסוי שנועדה לרגל אחרי תעשיות ביטחוניות איראניות.

Triple A | About Us

 

משרד המודיעין האיראני איתר ועצר חברי רשת ריגול של המוסד שתכננו לחבל בתעשייה הביטחונית במדינה באמצעות שיווק מוצרים ביטחוניים. 

משימתה של רשת הריגול של המוסד הייתה לאסוף מידע מחברות ידע איראניות שמשתפות פעולה עם התעשיות הביטחוניות במדינה.

המוסד שכר את פרנק גנין, שבאיראן הציג את עצמו כ"ראש חברה לייצור חלקי חילוף", בטענה ליכולתו ליצור קשר עם מספר חברות ועובדים איראניים, לפי דיווח. 

לאחר מכן הזמין סוכן המוסד את עמיתיו האיראנים לעבודה לסמינר במלזיה, שם הכיר להם סוכן אחר של המוסד, אדריאן לאבו.

Triple A industries, שהוקמה בשנת 2017, היא חברת כיסוי שבסיסה בסינגפור. מאז הקמתה, היא החלה לתקשר עם חברות איראניות המספקות סיבי פחמן, שרף וסגסוגות מתכות אחרות.

לפי אתר הטריפל A's, פרנק גנין הוא יו"ר החברה, בעוד שלפי Business Monitor  "לבוקס" הוא מנהל הסניף. לפי האתר הרשמי שלו, גנין טוען שעבד באספקת מזון בלבנון ב-1982, ואחר כך בווייטנאם ב-1988, ואחר כך במוזמביק. 

בין השנים 1990 ל-1999, גנין היה "מרצה בכנסים רבים באירופה על פוליטיקה פנימית רוסית, גיאופוליטיקה אירופית, סכסוכים ישראלים-ערבים, משבר מוניטרי, דרום אפריקה ומוזמביק".

מקורבים הקשורים ללבוקס השתתפו בתערוכות באיראן, בנוסף למעקב אחר כנסים מדעיים ולמידת צרכי התעשיות הביטחוניות האיראניות. בהמשך החלו לזהות ראשים, אנשי מכירות ועובדי מפתח בחברות הפעילות בתעשיות הביטחוניות של איראן. 

לפי Press TV , עובדים אלה הוזמנו להשתתף במספר כנסים בחו"ל, כולל בטורקיה, הונגריה, עומאן וגרוזיה – ועלויות הנסיעות שלהם כוסו במלואן על ידי החברה המזמינה.

למרות זאת, המודיעין האיראני הצליח לעקוב ולצפות מקרוב בנסיעות האמורות, ומכאן ההצלחה בחשיפת הרשת. 

למוסד הייתה יד בהתפרעויות האלימות שהתחוללו במדינה בחודשים האחרונים, תוך תמיכה בפיגועים במלחמה החשאית הזו על אדמת איראן. 

המודיעין האיראני עצר סוכני מוסד בריגול אחר חברות ביטחוניות

קרדיט: נור ניוז