אתר חדשות רוסי: ישראל נערכת לשתק את שדות התעופה בסוריה

העיתון הרוסי "Nezavisimaya Gazeta" אישר כי ישראל מוכנה לפגוע בכל שדות התעופה של המשטר הסורי ולשתק את התנועה האווירית, כדי למנוע ממטוסי מטען איראניים להעביר מערכות נשק ותחמושת מתקדמות בחופשיות מרחבי איראן לשדות תעופה שונים בסוריה.

מהעיתון נמסר כי הרשויות הישראליות מתכוונות למנוע את השבת הקשר האווירי המלא בין סוריה לאיראן כי הדרך הזו משמשת להובלת נשק הן למשטר הסורי והן לחיזבאללה הלבנוני.

לפי העיתון, בישראל מתקיימות שיחות חצי רשמיות המאשרות כי תל אביב בוחנת אפשרויות שונות, לרבות הפעלת תקיפות הרסניות לשיתוק שדות התעופה בסוריה.

העיתון ציין כי ההפצצה הישראלית על נמל התעופה של דמשק השנה לא שיתקה אותו,אך עוררה את חוסר שביעות הרצון של גורמים איראנים מהתגובה הרוסית.

העיתון הוסיף כי "התקיפות הישראליות על נמל התעופה של דמשק השנה הביאו את הגורמים הבכירים באיראן להביע  את מורת רוחם המוחלטת מתגובת (או יותר נכון מחוסר תגובת) מוסקבה".

ביוני האחרון, העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המזוהה עם חיזבאללה מתח ביקורת על מה שהוא כינה את תגובתה הרשלנית של רוסיה לטובת אסד ומשטרו, וכישלונה לאבטח את אדמות סוריה מפני תקיפותות ישראליות חוזרות.

בשנים האחרונות תקפה ישראל מאות מטרות איראניות ושל צבא סוריה ששיתפו עמם פעולה ,בלא שרוסיה תפעל נגדה או שתפעיל את מערכות ההגנה האווירית המתקשדמות שהציבה על אדמת סוריה.

בין צה"ל למפקדה הרוסית המרכזית בשדה התעופה הסורי – חמיימים שבצפון מערב המדינה , ישנו קו טלפון אדום בו ישראל מדווחת לכוח הרוסי בסוריה לפני כל תקיפה ישראלית על אדמת סוריה וזאת כדי למנוע כל פגיעה בכוח הרוסי מתקיפות מטוסי צה"ל . 

הערה ברקע הידיעה: לטענה הרוסית אין כל סימוכין ממקור נוסף.

Nezavisimaya Gazeta: ישראל נערכת לשתק את שדות התעופה בסוריה

קרדיט: רשתות חברתיות