למרות הרצחנות האיראנית הסחר עם גרמניה משגשג

עסקאות מסחריות בין גרמניה למשטר האיראני משגשגות, למרות הדיכוי האלים של המשטר האיראני נגד המפגינים.

נתונים סטטיסטיים שפורסמו לאחרונה מהמשרד הפדרלי לסטטיסטיקה של גרמניה חשפו כי גרמניה ייצאה לאיראן סחורות בשווי 1.2 מיליארד יורו מינואר עד סוף אוקטובר  2022. גרמניה ייבאה מאיראן סחורות בשווי של כמעט 260 מיליון יורו.

לשכת התעשייה והמסחר הגרמנית-איראנית התגאתה באתר האינטרנט שלה כי "גרמניה נותרה שותפת הסחר הגדולה ביותר של איראן באירופה".

גרמניה ייצאה לאיראן ב-2021 מכונות וטכנולוגיה הנדסית בשווי של 275 מיליון יורו.

תקנות יצוא גרמניות אינן מאפשרות חשיפה של אופי הסחורה והחומרים הנמכרים לאיראן, שחלקם שימשו לשימוש כפול, צבאי ואזרחי, במשך עשרות שנים.

הבנק האיראני למסחר שבבעלות איראנית, הממוקם בהמבורג, והבנקים הגרמניים הממוקמים במדינת באדן-וירצמברג, דרום מערב גרמניה, מספקות את האספקט הפיננסי לעסקות מסחריות רגישות בין חברות גרמניות לבנקים איראנים.

ארצות הברית האשימה את בנק הסחר האיראני האיראני (EIH) במילוי תפקיד בלתי חוקי בתוכניות הגרעין והטילים של איראן, ובכל זאת גרמניה ממשיכה לאפשר ל-EIH לפעול בשטחה.

"גרמניה סיפקה זמן רב סביבה פתוחה לטהרן", אמר ג'ייסון ברודסקי, מנהל מדיניות באיחוד נגד איראן הגרעינית, לעיתון הישראלי "ג'רוזלם פוסט".

שר החוץ הגרמני מתעקש שוב ושוב שלא ניתן להתמודד בצורה נורמלית עם המשטר האיראני בזמן שהוא מתעלל באנשיו.

ברודסקי קורא לסגור את הבנקים של המשטר האיראני, שפעלו על אדמת גרמניה ותומכים במנגנון הדיכוי האיראני.

מצדו, קאזם מוסאווי, מתנגד גרמני-איראני ודובר מפלגת הירוקים האיראנית, אמר כי "העסקים של גרמניה עם איראן נשלטים ומנוהלים על ידי משמרות המהפכה. באמצעות רווחיה, משמרות המהפכה מממנים את הדיכוי של המשטר נגד מפגינים לא חמושים ותומכים בארגוני טרור כמו חיזבאללה וארגוני טרור אחרים."

"אם ממשלת גרמניה רצינית לגבי תמיכתה בהפגנות למען נשים, חיים וחירות באיראן, היא צריכה למנוע מכל החברות הגרמניות לעשות עסקים עם המשטר", הוסיף מוסווי. 

נתונים סטטיסטיים אלה מגיעים לאחר הצהרות של קנצלר גרמניה, אולף שולץ, לפני פסגת האיחוד האירופי בבריסל, שבה אמר כי מנהיגי הגוש דבקים בעמדתם הנחרצת נגד איראן, והוסיף כי ממשלת איראן מתנהגת בצורה " לא מקובלת".

 שולץ שאל מול העיתונאים, "מי יורה על עמו? ממשלת איראן עושה את זה בדיוק, ולכן אנחנו נצמד לעמדתנו בצורה ברורה".

الصفقات التجارية الألمانية مع النظام الإيراني ازدهرت بالرغم من حملة القمع العنيفة

קרדיט: איראן אינסיידר