הפנטגון: לרוסיה תיגמר התחמושת עד 2023; ואז תחזור להשתמש בנשק ישן

הפנטגון הודיע ​​כי לאחר יותר מתשעה חודשי מלחמה באוקראינה, רוסיה מסתמכת יותר ויותר על ארטילריה ואר פי ג'י שפג תוקפם, שחלקם יוצרו לפני יותר מארבעה עשורים.

 

מפקד בכיר בצבא ארה"ב מעריך כי רוסיה תדלדל לחלוטין את מלאי התחמושת השמיש שלה עד תחילת שנת 2023. עם זאת, הפקיד ציין כי מאגרים אלו הולכים ומתרוקנים במהירות, מה שכנראה יביא אותם להשתמש בתחמושת במצב גרוע (פג תוקף).

זה יגרום לכוחות הרוסיים לקבוע אילו סיכונים הם מוכנים לקחת במונחים של שיעורי כישלון גבוהים, ביצועים לא ודאיים, והאם כלי הנשק המתדרדרים הללו יזדקקו לשיפוץ כלשהו או לא.

רוסיה כבר מסתמכת על אספקה ​​של תחמושת מתקופת ברית המועצות, שחלקן בנות יותר מ-40 שנה. גורמי הגנה טענו כי לתחמושת זו יש שיעור כישלון גבוה ולעתים קרובות לא הצליחו לירות אותם או שלא הצליחו להתפוצץ כאשר היא פגעו במטרות.

במקרים הקיצוניים ביותר, תחמושת ישנה עלולה להתפוצץ תוך כדי טעינה או ירי, ולסכן את הכוחות הרוסיים.

כתוצאה מכך, סביר להניח שהצבא הרוסי יתאמץ לייצר את מלאי תחמושת הארטילריה והטילים באמצעות ייצור מקומי, שיפוץ ויבוא ממדינות אחרות.

המגזר הביטחוני של רוסיה, שנפגע על ידי סנקציות כלכליות קשות של המערב, נתון ללחץ כבד לספק לצבא המדינה את הנשק הדרוש לו כדי לשמור על קצב הפעילות הנוכחי באוקראינה.

איראן חשפה בחודש שעבר כי סיפקה את המל"טים למוסקבה אך טענה שהם נמסרו לפני הסכסוך באוקראינה. מוסקבה הכחישה שהשתמשה במל"טים איראניים כדי לפגוע באוקראינה והכחישה שקיבלה נשק מקוריאה הצפונית.

ארצות הברית טוענת כי רוסיה פונה כעת לאיראן ולצפון קוריאה כדי להבטיח אספקת תחמושת אמינה יותר. ברברה וודוורד, דיפלומטית בריטית ומומחית לסין, אמרה כי רוסיה ,כמעט בטוח, משיגה נשק מקוריאה הצפונית וממדינות אחרות הנמצאות תחת סנקציות כבדות.

אוקראינה חוששת שאיראן תשלח מזל"ט מתאבד עם טווח של 2,000 ק"מ לרוסיה

קרדיט דפנס ערביכ ולתמונה: תנסים