בכירים איראניים ניהלו מו"מ עם ונצואלה לקבלת מקלט למקרה של הפלת המשטר

מקורות דיפלומטיים מערביים אמרו לאתר החדשות של האופוזיציה "איראן אינטרנשיונל", כי המשטר האיראני נכנס למשא ומתן עם ונצואלה, במקביל להמשך הדיכוי העקוב מדם בבית, במטרה להגן על בכירי המשטר ובני משפחותיהם אם המצב במדינה יחמיר ואפשרות הפלת המשטר יתעורר.

לפי ידיעה זו, ארבעה פקידים בכירים במשטר האיראני ביקרו בוונצואלה באמצע אוקטובר, וביקשו ממדינה זו לאפשר לבכירים איראנים ולמשפחותיהם למצוא מקלט בוונצואלה במקרה של "אירועים מצערים באיראן".

 

החדשות הללו מגיעות כאשר בדרי חמינאי, אחותו של המנהיג העליון עלי חמינאי, פרסמה אתמול, רביעי, הודעה שבה דחתה כל קשר למעשי אחיה ותיארה את משטר הרפובליקה האסלאמית באיראן כ"הירושה הרודנית של חמינאי" ו"פושעת ", והביעה את תקוותה שהעם יגבר על המשטר הזה.

בהצהרה זו, שפורסמה באתר בעלה המנוח, השייח עלי טהרני, התייחסה בדרי חמינאי, המביעה את אהדתה לאמהות השכולות, לכליאתה של בתה פרידה בשל הזדהותה עם ההתקוממות המהפכנית של העם האיראני. ואמר: כמו אמהות איראניות אחרות, אני עצובה על היעדרותה של בתי.

 

בדרי חמינאי אמרה שהרפובליקה האסלאמית רק הביאה כאב וסבל לאיראן, והיא מבקשת ששלטון העריצות השולט באיראן יפול עם ניצחון העם.

אחותו של עלי חמינאי תיארה את כוחות הדיכוי כ"שכירי חרב" והדגישה את הצורך שיניחו את נשקם בהקדם האפשרי ויצטרפו לעם.

היא כתבה, "שכירי החרב של חמינאי חייבים להניח את נשקם בהקדם האפשרי ולהצטרף לעם לפני שיהיה מאוחר מדי… אחי אינו שומע את קולו של העם האיראני וחושב, בטעות, כי קולם של שכירי החרב שלו הוא קול העם".

הלחץ הפנימי על המשטר נמשך, בעוד המסמכים שהודלפו מסוכנות הידיעות "פארס", המקורבת למשמר המהפכה האיראני, נמשכים.

الأهالي يتهمون قضاة محكمة بني مطر بشرعنة عمليات نهب الأرضي التي تقوم بها قيادات حوثية | وكالة خبر للأنباء

קרדיט: רשתות חברתיות

 

קבוצת האקרים איראנית המתנגדת למשטר, המכונה "תגמול שחור", אמרה כי היא "השיגה מסמכים ומידע לאחר שפרצה לפני שבוע לסוכנות הידיעות פארס, המקורבת למשמרות המהפכה, לפיה 115 חיילים נעצרו בגין הצטרפות למרד המהפכני והמחאות".

חלק מהמסמכים שהודלפו מסוכנות הידיעות פארס המזוהה עם משמרות המהפכה מראים כי "1 אחוז מכל העצורים במהלך ההפגנות הם חיילי ממשלה".

בינתיים, על פי תמונה של הודעות SMS ודיווחים שהגיעו ל"איראן אינטרנשיונל", עם חוסר היכולת המתמשכת של המשטר לדכא את ההתקוממות המהפכנית של העם, משמרות המהפכה ביקשו מגמלאים, משפחות ותומכים של משמרות המהפכה והבסיג' לבדוק אפשרות להצטרף אליהם ולהשתתף בדיכוי המחאות הציבוריות, אך הם סירבו להשתתף, הם לא רצו להתנגש עם אנשים.

خاص لـ"إيران إنترناشيونال" تفاوض السلطات الإيرانية مع فنزويلا للجوء بعد الإطاحة بالنظام

קרדיט: רשתות חברתיות

 

מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים אמר ל"איראן אינטרנשיונל" כי מנהיגי משמרות המהפכה זימנו 1,000 מחבריו בדימוס להצטרף לדיכוי ההפגנות, בשל היעדר מספיק כוחות ביטחון, אך רק 300 חברים נענו לקריאה זו בעוד השאר סירבו.

מידע זה תואם להקלטת האודיו שדלפה לאחר שסוכנות הידיעות פארס של משמרות המהפכה פרצה לקבצי הקלטות פגישה של מספר אנשי תקשורת רשמיים עם סגן מפקד ארגון הבסיג', קאסם קורשי, שהביע דאגה מתשישות כוחות הדיכוי.

אחד מהנוכחים בפגישה דיווח כי חמינאי אמר במהלך פגישתו עם מפקד המשטרה האירנית, חוסיין אשטרי: "היזהרו מאיבוד אמון בעצמכם".

בפגישה דרשו אנשי תקשורת במשטר האיראני להעלות את שכרם של הכוחות המיוחדים של המשטרה, ואמרו: "אנחנו לא מקבלים חדשות טובות על תנאי כוחות המשטרה. הם עייפים ולא מרוצים, במיוחד לאחר אירועי סיסטן -בלוצ'סטן."

خاص :السلطات الإيرانية تطرح على فنزويلا استقبال مسؤولي النظام إذا ما أدى الحراك إلى إسقاطه