איראן ממשיכה להזרים תגבורות שהובאו מעיראק לצפון סוריה

לפני כשבוע פרסם האתר נציב.נט כי איראן מתגברת ללא הרף את צפון סוריה במיליציות שיעיות המגיעות מאיראן כהכנה לפלישה טורקית לסוריה על מנת לטהר את אזור גבולה הדרומי מנוכחות המיליציות הכורדיות.

עכשיו מתברר כי המגמה נמשכת, למרות שנראה כי טורקיה כבר ויתרה על הרעיון לפלוש לסוריה בעקבות לחצים כבדים לא רק מרוסיה אלא גם מצד ארה"ב.

אתמול, יום שישי, 9 בדצמבר, דיווחו אמצעי תקשורת סורים במזרח המדינה כי כוחות משורות מיליציית "אלבדאל אלעיראקיה" – "الأبدال العراقية", הנאמנה למשמרות המהפכה האיראניים, נשלחו מעיראק ,כתגבורת צבאית, לעיר חאן שייחון באזור הכפרי הדרומי של מחוז אידליב בצפון סוריה.

לפי מקורות באמצעי התקשורת בצפון המדינה, דווח על ידי גורם בדיוויזיה 4 של צבא סוריה, כי 12 משאיות, כלי רכב צבאיים ושני אוטובוסים עמוסי לוחמים השייכים למיליציית אל-עבדאל העיראקית הגיעו אתמול, יום שישי, לשטחים המזרחיים של העיירה חאן שייחון מדרום לאדליב  מהעיר חאלב, בליווי כלי רכב צבאיים של דיוויזיה 4.

המקורות אומרים כי המשאיות היו עמוסות ציוד צבאי, תחמושת, חומרים לוגיסטיים ואוהלים. לוחמי מיליציית אל-עבדאל אלעיראקיה אמורים להתפרס, הפעם, בחזיתות המזרחיות  עם מחוז אידליב.

לפי המקורות, תגבורת זו היא השנייה מסוגה תוך חודשיים, שכן בראשון בנובמבר האחרון הגיעה תגבורת דומה לעיר חאן שייחון, ואנשיה פוזרו בחזיתות הדרומיות של מחוז אידליב.

ובסוף השנה שעברה שלחו "משמרות המהפכה" תגבורות צבאית ממיליציות "פאתימיון", "זיינביון"  ו"באקיר" לאידלב. תגבורות אלו  הובאו בזמנו מבסיסי המיליציות האיראניות באזורי מזרח מחוז דיר א-זור והערים חומס וחלב.

להחלטה לשלוח תגבורות אלו קדמו פגישות בין מפקדים איראנים לקצינים מהכוחות הרוסיים, שבמהלכן ביקשו האחרונים תגבורות אלו, כדי שיצטרפו לשכירי חרב רוסים הפועלים באזור. 

קרדיט: בלדי ניוז