אוקראינה: רוסיה שבה להשתמש במל"טים מתאבדים מתוצרת איראן

המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה הודיע ​​ביום רביעי, 7 בדצמבר, כי לאחר שלושה שבועות בהם לא נראו מל"טים המתאבדים מדגם  "שאהיד-136" בשמי אוקראינה, רוסיה חידשה את השימוש במל"טים מתאבדים מתוצרת איראן ביום שלישי בערב.

פקידים אוקראינים מאמינים שמוסקבה רכשה משלוח חדש של מל"טים אלה.

המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה אומר כי 14 מל"טים מדגם שאהיד-136 הושמדו אמש. מתקפת המל"טים האדירה הזו התרחשה בזמן שמל"טים אלה לא נראו באוקראינה במשך יותר משבועיים.

 

סוכנות הידיעות הגרמנית דיווחה ביום רביעי, בציטוט דיפלומטים באו"ם, כי רוסיה הזמינה מאות מל"טים מתאבדים מאיראן, וכי איראן נערכת לענות על צורכי הנשק של רוסיה.

עדיין לא נעשה שימוש בטילים בליסטיים מתוצרת איראן באוקראינה. קרילו בודאנוב, ראש ארגון הביון הצבאי של אוקראינה, אמר לכתבים כי על סמך המידע הקיים, איראן טרם סיפקה לרוסיה טילים.

איראן תמיד הדגישה כי היא רוצה להרחיב את שיתוף הפעולה הצבאי עם רוסיה, ובמקביל טוענת כי לא מסרה כל נשק לרוסיה לשימוש במלחמת אוקראינה. חוסיין אמיר בדולהיאן, שר החוץ של הרפובליקה האסלאמית של איראן, לאחר חודשים של הכחשה, הודה לאחרונה שמספר מצומצם של מל"טים יוצאו לרוסיה לפני המלחמה.

פקידים רוסים מכחישים גם הם שקיבלו נשק מאיראן, בעוד מומחים וכלי תקשורת המקורבים לקרמלין הודו שוב ושוב לטהרן על שסיפקה נשק לצבא הרוסי באוקראינה.

 

מיכאיל ז'ירוחוב, מומחה צבאי, אומר כי לאיראן יש תפקיד מפתח במתן מענה לצרכי הצבא הרוסי.

הוא הצהיר: "כרגע איראן מספקת נשק וציוד צבאי רב הדרושים לרוסיה. די ברור שהמל"טים יישלחו במשלוחים של 300 יחידות כל פעם, מה שעשוי להיות תלוי ביכולות הייצור באיראן.

מר ז'ירוחוב הוסיף: "אל תשימו לב להצהרות של פקידים רוסים ואיראנים. הם משקרים. ברור לכולם שמל"ט Gran-1 הוא מל"ט Shahid-131 ו-Gran-2 הוא Shahid-136, וכי רוסיה קיבלה את הדוגמאות הראשונות שלה רק בסוף הקיץ. אבל התמיכה של איראן אינה מוגבלת לשליחת מל"טים. מעדויות עולה כי בדונבאס נעשה שימוש בתחמושת ארטילרית מתוצרת איראן, רימונים איראניים נצפו בחזית, וממספר תמונות וסרטונים עולה כי הכוחות הרוסיים החדשים שהתגייסו לובשים אפודים וקסדות חסינות ירי מתוצרת איראן. 

 

אלכסנדר פומין, סגן שר ההגנה של רוסיה, נפגש עם מוחמד באגרי, ראש המטה הכללי של הכוחות המזוינים של איראן, בביקור חשאי בטהראן ביום שבת האחרון.

לפי סוכנות הידיעות IRNA, הצדדים דנו בפיתוח שיתוף פעולה דו-צדדי, אזורי ובינלאומי במסגרת הוועדה הצבאית- בילטרלית שמטרתה להתמודד עם איומים משותפים.

המכון למחקרי מלחמה, צוות חשיבה מוושינגטון שעוקב מדי יום אחר חדשות אוקראיניות, העריך שהגידול בסיוע הנשק של איראן לרוסיה עמד במרכז המשא ומתן הזה.

באותו יום הודיע ​​רוברט מאלי, הנציג המיוחד של ארה"ב לענייני איראן, כי וושינגטון מתמקדת בהרתעה ובשיבוש משלוחי הנשק של איראן לרוסיה.

 

המסר שלנו לאיראן הוא מאוד ברור, אמר שר החוץ של אוקראינה ביום שלישי, "או שתפסיקו לתמוך ברוסיה צבאית או שתתמודדו עם השלכות קשות מאוד, השלכות שלדבריו יהיו הרבה יותר חמורות מכל תועלת שיפיקו משיתוף פעולה עם רוסיה".

דמיטרו קולבה הוסיף במסיבת עיתונאים כי בקרוב נראה מהי ההחלטה של ​​טהראן ונגיב עליה מיד.

התקיפה האחרונה של רוסיה באמצעות מל"טים איראניים נגד אוקראינה התרחשה לאחר שאוקראינה תקפה כמה בסיסים צבאיים בעומק השטח הרוסי באמצעות המל"טים שלה, ולפי מומחים, בצעד זה, האינטנסיביות של המלחמה, שנמשכת כבר יותר מ-9 חודשים, השתנתה.

קייב נטלה אחריות בפומבי על המתקפה, אך גורמים רשמיים ברוסיה אמרו כי המל"טים שהגיעו לעומק אדמת רוסיה נבנו במהלך התקופה הסובייטית ושודרגו לאחרונה.

جدیدترین پهپاد هوشمند انتحاری نزاجا | موسسه پرنده های هدایت پذیر از دور

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות