מומחה רפואה בסין: COVID-19 עבר מוטציה, יש לשנות את שמו

סין צריכה לשנות את השם הרשמי שלה למחלת ה-COVID-19 כדי לשקף את העובדה שנגיף הקורונה עברה מטאציה נרחבת , ויש לאפשר לחולים עם תסמינים קלים להיסגר בבית, כך צוטטה בעלת סמכות מובילה ברפואה סינית מסורתית ביום רביעי.

גו שיאוהונג אמרה לעיתון הממשלתי בייג'ין דיילי כי יש לשנות את שמו הסיני של נגיף הקורונה, המזהה אותו כמחלה הגורמת לדלקת ריאות, כדי לקרוא לו פשוט וירוס מדבק.
הגישה של סין ל-COVID – שהצריכה בדיקות נרחבות והסגר של מקרים חיוביים במתקנים מיוחדים – צריכה להשתנות מ"גילוי פסיבי" ל"מניעה אקטיבית", עם החלמה בבית למקרים קלים.

גו אמרה כי זרוע המחלות זיהומיות של האיגוד הסיני לרפואה סינית, שבראשה היא עומדת, הגיעה לקונצנזוס לשנות את אופן תיאור הנגיף.

דבריה עולים בקנה אחד עם ריכוך הטון לאחרונה מצד מומחי הבריאות של סין והתקשורת הממלכתית כלפי נגיף הקורונה, בעוד שהרשויות שחררו את מה שנותר ממעצורי הקורונה הקשים בעולם.

יש ציפיות נרחבות שהמהלכים יבשרו על שינוי בולט יותר לעבר נורמליות ,שלוש שנים לתוך המגיפה.

גורמים רשמיים החלו לצמצם את הסכנות הנשקפות להערכתם מהנגיף. ביום שני, סוכנות הידיעות הרשמית Xinhua אמרה בפרשנות כי "התקופה הקשה ביותר חלפה", תוך שהיא מציינת את היחלשות הפתוגניות של הנגיף ואת המאמצים לחסן 90% מהאוכלוסייה.

 

קרדיט: אלערביה