מומחית מהרווארד מייעצת להימנע מ-5 מזונות אם רוצים זיכרון חד

כאשר אנו אוכלים, הדבר הראשון שעולה על דעתנו ,לעתים קרובות, הוא כיצד זה משפיע על המשקל שלנו או על בריאותם של איברי גוף חשובים כמו הלב, אך לעיתים רחוקות אנו חושבים שאוכל קשור גם לבריאות המוח, ומה שקשור לריכוז וזיכרון.

ד"ר אומה נאידו, מומחית לתזונה וחברת סגל בבית הספר לרפואה בהרווארד, כותבת במאמר ב-CNBC כי "שינויים תזונתיים מובילים לשיפורים משמעותיים במצב הרוח שלנו ובבריאות הנפשית שלנו", כגון צריכה של ירקות, פירות, פירות ים, אגוזים, שעועית וזרעים.

אבל מה לגבי מזונות שיש להימנע מהם?

התזונאית הכינה רשימה של 5 מזונות שכדאי להימנע מהם:

  • שמני זרעים תעשייתיים ומעובדים כמו סויה, תירס, לפתית (המקור לשמן קנולה), זרעי כותנה, זרעי חמניות וחריע מכילים כל כך הרבה חומצות שומן אומגה 6 שצריכה מופרזת שלהן גורמת לגוף לייצר כימיקלים שעלולים להוביל לדלקת במוח. חלופות הן שמן זית, קוקוס או אבוקדו.
  • מזון מעובד-  תזונה עשירה במזון מעובד מעלה את הסיכון לפתח מחלות ניווניות בגיל צעיר. מחלות ניווניות הן הידרדרות של רקמות או איברים עקב הזדקנות או עקב הרגלי חיים כמו פעילות גופנית או דיאטה.
  • מזון מטוגן יכול גם להשפיע על זיכרון וקוגניציה, והחלופות הן מזון אפוי או מאודה.
  • מזונות המכילים סוכרים מזוקקים- דיאטה עתירת סוכר עלולה להוביל לעודף גלוקוז במוח, שעלול לגרום לפגיעה בזיכרון ולהפחית את הפלסטיות של ההיפוקמפוס, החלק במוח השולט בזיכרון.
  • ממתיקים מלאכותיים מגבירים נוכחות חיידקי מעיים "רעים" שיכולים להשפיע לרעה על מצב הרוח. ממתיקים אלה כוללים סכרין, סוכרלוז, סטיביה ואספרטיים. ניתן להשתמש בחלופות כגון דבש או סוכר קוקוס.

كيف تتمتع بالذكاء وتودع النسيان .. اليك هذه الطرق السهلة لذكاء حاد و ذاكرة  قوية فولاذية !.. (جربها الان ) | العرب برس

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: אלערב פרס