חמינאי מודה בכישלון ההסכמים בין איראן לעיראק

המנהיג העליון האיראני עלי חמינאי הודה, במהלך פגישתו עם ראש ממשלת עיראק, מוחמד שיע אל-סודאני, ביום שלישי, 29 בנובמבר, "בכישלון מזכרי ההבנות ושיתוף הפעולה בין איראן לעיראק".

חמינאי הוסיף, במהלך פגישתו עם אלסודני, שהגיע ביום שלישי, לטהראן לביקור בן יומיים: "בתקופות קודמות התנהלו מו"מ והבנות טובים, אך הם לא הגיעו לשלב היישום".

"לכן, עלינו להתקדם לפעולה בכל הנוגע להסכמים, במיוחד בתחום של שיתוף פעולה כלכלי, חילופי סחורות ומסילות ברזל".

חמינאי טען, "כמובן, עמדתנו בנוגע לביטחון עיראק היא שאם גוף כלשהוא רוצה לפגוע בביטחונה, החזה שלנו יהיה מגן ונתמודד מולו כדי לשמור על ביטחונה".

לפני פגישתו עם חמינאי נפגש ראש ממשלת עיראק עם נשיא איראן, איברהים ראיסי, ואמר כי בגדד לא תאפשר שימוש באדמות המדינה לאיום על שכנותיה.

הוא הדגיש כי "המדיניות של ממשלת עיראק היא שהמדינה הזו לא צריכה להיות קרש קפיצה לפגיעה במדינות האזור".

הצהרותיו של אל-סודאני מגיעות לאחר שמשמרות המהפכה האיראנים פתחו בשבועות האחרונים במתקפות על אתרים כורדים המתנגדים למשטר האיראני והפציצו את אזור כורדיסטן העיראקי.

מוקדם יותר, הודיע ​​מפקד הכוחות הקרקעיים של משמרות המהפכה האיראניים, מוחמד פקפור, על "תגבור יחידות השריון של משמרות המהפכה" בגבולותיה המערביים והצפון-מערביים של איראן.

הודעה זו הגיעה שלושה ימים לאחר פרסום דו"ח של אתר "איראן אינטרנשיונל" על הצבתם של מספר רב של כוחות איראנים בגבול עם חבל כורדיסטן בעיראק.

בתוך כך, אל-סודאני אמר במסיבת עיתונאים שהתקיימה ביום שלישי, בטהראן כי שני הצדדים הגיעו להסכמה לקיים פגישות כלכליות משותפות בין שתי המדינות.

הוא הדגיש כי ייצוא הגז האיראני לעיראק הוא עניין חשוב, והוא מקווה שתחנות הכוח העיראקיות ימשיכו לקבל גז זה.

קרדיט: איראן אינטרנשיונל