השבוע (עד ל- 30.11.22) אצל שכנינו הפלסטינים. סקירה

הטרור באיו"ש ממשיך להראות את פניו המכוערים, כשבמוקד, פיגוע דריסה בתחנת הדלק של מעבר מכמש, וגם הפעם, המחבל לא נמנה על "המעגל הטבעי", של הטרור, אלא אדם מבוגר (45), אב ל- 5 ילדים, מועסק שנים ברשת רמי לוי בשער בנימין ובאריאל, ודוקא הוא בהחלט של רגע, מנתב את זעמו לעבר חיילת צה"ל ההולכת לתומה במדרכה, ומי ייתן וישלח לה הקב"ה רפואה שלמה.

נראה שברקע הזעם של המחבל עמד מותם של 3 מחבלים לילה קודם, אחד בכפר בית אומר שמדרום לגוש עציון, שם התנהלו הפרות סדר קשות כולל השלכת מטענים מאולתרים וירי, ושהגיעו עד להשבתה מוחלטת של ג'יפ צבאי. במהלך עימותים אלה נהרג אחד הפורעים. ובאותו לילה הפרות סדר קשות גם בכפר עין שמצפון לראמאללה, ושם נהרגו שניים מהפורעים, אחים מהכפר הסמוך בית רימא, המוכרים כפעילי פת"ח, באוניברסיטת ביר זית, שממנה יצא מסע ההלוויה שלהם, בגיבוי הנהלת המוסד, שאף הכריזה על 3 ימי אבל והשבתת הלימודים.

 

הנה אחד מהאחים ההרוגים נואם באוניברסיטת ביר זית על חשיבות המאבק המזויין נגד ישראל:

https://www.facebook.com/100000495733391/videos/pcb.10158749869851850/3300019436925921

ואם כל זה, לא הספיק, אז באותו יום, בהפרות סדר בכפר אלמע'יר, שמצפון מזרח לראמאללה נהרג מתפרע נוסף, הנמנה על שורות מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, שאביו הוא קצין בכיר במנגנונים.
יום למחרת, הרוג בעיירה יעבד הסמוכה לג'נין, בעקבות חילופי אש עזים בין מחבלים לחיילי צה"ל שהגיעו לעצור מבוקש. אנשי החמא"ס טענו שאנשיהם הם שניהלו את קרב היריות ביעבד. ובלילה האחרון (01 דצמבר), נהרגו שניים מבכירי המבוקשים בג'נין, אחד מהם איש הג'האד האסלאמי, וחברו לגהינום, איש הפת"ח, ובן דודו של זכריא זבידי, מי שהיה שותף לבריחה מכלא גלבוע, במהלך חילופי אש עם כח צבאי שביצע מעצר מבוקשים במחנה הפליטים של ג'נין. בכך הגיע מספר ההרוגים השבוע ל-8 , ואליהם הצטרף מות של מחבל משכם שנפצע בהתקלות מוקדמת יותר. אין ספק שמספר ההרוגים הגבוה יחסית מזין את גלגל האלימות בשטח.

העובדה שמנגנוני הרש"פ שותפים מלאים ואף מובילים את הפעילות האימה אינה מקרית, וקשורה קשר הדוק בהנחיות של יו"ר הרש"פ להגברת האלימות, ללא אחריות רשמית וגלויה. במידה מסויימת, משחק אבו מאזן את המשחק המכוער של קודמו יאסר ערפאת. דובר במשחק כפול, שכן במקביל, מנגנוני הרש"פ מפגינים גם פעילות וחושפים מעבדת נפץ של הג'האד האסלאמי בג'נין, מונעים חגיגות לכבוד פעיל חמאס בשכם, ועוצרים פעיל חמאס אחר בטול כרם. אנשי הג'האד האסלאמי תקפו את המנגנונים בשל חשיפת המעבדה, וטענו שחומרי הנפץ נועדו לפגוע בחיילי צה"ל. כדי להוכיח את טענתם, הם גם דיווחו על מספר תקריות שבהן השליכו אנשיהם מטענים מאולתרים לעבר חיילי צה"ל בגזרה.

ובעזה, אנשי החמאס מנסים להראות שהם שותפים מלאים בטרור באיו"ש, משבחים כל פיגוע ומפגע, משמיעים הערות לא מחייבות על אפשרות לנקמה מצידם, ומפעם לפעם מבצעים ירי רקטות לכיוון הים, כדי להראות שיש ברשותם מערך רקטי גדול ומשמעותי.
במקביל, קיימה ממשלת החמא"ס בעזה, כנס רב משתתפים של "ארגוני זכויות אדם", כביכול, בדרישה להסרת ה"מצור" הדמיוני על הרצועה. זאת, כאשר ישראל מעניקה לרצועה הקלות נוספות, ובכלל זה, אישור להכנסת פיברגלאס לשיפוץ סירות הדיג, למרות שמדובר בחומר המשמש את תעשיות הנשק של הטרור ברצועה.

 

הנה תמונות מהסדנא לשיפוץ סירות הדיג בפיקוח האו"מ שהוקמה בצפון הרצועה, ואליה אמור הפיברגלאס להיכנס:

ועם הטרור ובלעדיו: המונדיאל במוקד הלכי הרוח באזור. חלק ניכר מהעניין בארוע הזה הוא גילויי האהדה כלפי הפלסטינים בקטר, בעיקר מצד אוהדי הקבוצות הערביות, ומנגד, קורת הרוח מכל הישג ערבי במשחקים. כך לדוגמא: נבחרת מרוקו זכתה לכינוי "אריות האטלס", לאחר נצחונה על בלגיה, במשחק של נבחרת תוניס, הניפו האוהדים את דגל פלסטין מעל ראשיהם, וזכו לתגובות חמות. גם ביטויי העוינות כלפי הישראלים בקטר מעוררים שביעות רצון רבה מצד הפלסטינים.

הנה תמונות מחגיגות בעזה, לאחר נצחון מרוקו על בלגיה:

עד כאן להשבוע: שבת שלום

קרדיט: יעקב סבג – לשעבר יועץ לענייני ערבים ביחידות המנהל האזרחי בעזה ואיו"ש    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות