יהודי איראן מכריזים על תמיכתם במשטרו של חמינאי

בעוד משטר המולות המשיך לדכא את תנועת המחאה העממית שפרצה באיראן בספטמבר האחרון, זכה המשטר לתמיכה מפתיעה מהקהילה היהודית באיראן, שגינתה את ההפגנות.

"ועדת החברה למען יהודי טהראן" פרסמה לאחרונה הצהרה באתר " איראן -יהודית" , בה היא גינתה את ההפגנות העממיות וקראה לציית למנהיג העליון של משטר המולאות האיראני, עלי חמינאי.

יהודים תומכים בחמינאי

לפי העיתון הישראלי, מעריב , בהודעה נאמר כי הקהילה היהודית באיראן מגנה את מה שהיא תיארה כ"התסיסה האחרונה במדינה, שהובילה למותם ולפציעתם של אנשים רבים בארצנו, כמו גם להפסדים כספיים רבים."

בהצהרה ציינו כי הקהילה היהודית באיראן "צייתה תמיד לעמדת המנהיג העליון, כמו בני ארצנו, והיא עמדה בחזית העימות עם מי שהפר את הסדר והביטחון".

 

הקהילה סברה כי "אויביה של איראן יוצרים חוסר ביטחון על ידי התמקדות באחדות העם", וציינו כי "האירועים האחרונים שהתרחשו באיראן פגעו בלב כולנו".

והיא קראה "לא להביא קיטוב במדינה בכמה נושאים", והמשיכה: "אנו מקווים לראות בעתיד הקרוב אחדות, שלום, ביטחון ואושר בארצנו האהובה", לפי ההצהרה.

450 מפגינים נהרגו

איראן עדה לתנועת מחאה עממית נרחבת, שפרצה בעקבות הריגת הצעירה, מהסה אמיני, בידי משטרת המוסר באמצע ספטמבר, לאחר שנעצרה ועונתה על ידי משטרת המוסר בתואנה של הפרת חוק קוד הלבוש של המדינה.

מאז נמשכו ההפגנות בקצב הולך וגובר ברחבי איראן, למרות ניסיונות השלטון הדתי לדכא את ההפגנות, שהובילו למותם ולפציעתם של מאות מפגינים.

על פי מה שדווח היום, ראשון, ב"איראן אינטרנשיונל", ההפגנות נמשכות בערים שונות באיראן, על רקע שביתה של מגזרים חדשים, כולל המגזר התעשייתי, בתמיכה במפגינים בערים טהרן, עוספיה, קזווין, זהדן ואזורים אחרים.

המפגינים גם ממשיכים לשרוף כל תמונה ודמויות של סמלי משטר המולות בערים שונות, האחרונה שבהן הייתה שריפת לוחות מודעות שהותקנו לאורך כבישים הכולל תמונות של קאסם סולימאני, לשעבר מפקד המיליציה של כוח קודס במשמרות המהפכה, שנרצח בתקיפה אווירית אמריקאית בעיראק בתחילת 2020.

קרדיט: אוריינט ניוז