צבא ירדן סיכל ניסיון הברחת סמים, נשק ותחמושת מסוריה

צבא ירדן הודיע, ביום שבת, כי סיכל הברחת סמים, נשק ותחמושת במהלך ניסיון חדירה של מספר אנשים מסוריה. 

צבא ירדן אמר, בהצהרה שפורסמה באתר הרשמי שלו, כי "כוחות משמר הגבול, בתיאום עם שירותי הביטחון, עקבו אחרי קבוצת מבריחים חמושה (שמספרם וזהותם לא צוינו) שחצתה את הגבול באופן בלתי חוקי מסוריה לשטח ירדן".

הוא הוסיף, "נפרסו סיורי תגובה מהירה ונורתה אש ישירה עליהם, מה שהוביל לפציעה של אחד המבריחים ולבריחת האחרים לעומק הסורי". לפי סוכנות Anadolu.

הוא ציין כי "לאחר חיפושים ובדיקות בשטח, נמצאו 564 סוליות חשיש , 20,000 טבליות קפטגון ורוס"ר קלצ'ניקוב, בנוסף לכמות תחמושת. הפריטים שנתפסו הועברו לרשויות המוסמכות".

ביולי האחרון הודיעה ירדן על שינוי הוראות הפתיחה באש בגבול והרחבת פעילותה, בעקבות העלייה במספר ניסיונות ההברחה והסתננות , שהביאו למותם של קצין וחייל בצבא בעימות מזוין עם מבריחים.

במהלך השנים האחרונות, ירדן הייתה עדה למאות ניסיונות הסתננות והברחה, בעיקר מסוריה ומעיראק, כתוצאה מהידרדרות המצב הביטחוני בשתי המדינות השכנות.

המלך הירדני עבדאללה השני הודיע ​​בעבר   שמאז תחילת הסכסוך  באוקראינה  , היקף הנוכחות הרוסית  בסוריה  ירד, מה שגרם ליותר בעיות עם  המיליציות האיראניות  בגבולות  ירדן , כמו  הברחות סמים  ונשק, והתעוררות מחודשת של דאעש בדרום סוריה.

קרדיט: סוריה טי וי