כמה מרוויח שופט כדורגל במשחקי מונדיאל 2022 ?

רבים תוהים לגבי סכום הכסף שמקבלים שופטי כדורגל במהלך ניהולם את משחקי מונדיאל 2022, שנערכים כעת בקטאר.

למרות הקושי בקביעת שכרם של השופטים במונדיאל הנוכחי, NBC Sport ערכה ניתוח שבאמצעותו היא מעריכה כמה יקבלו שופטי הכדורגל כשכר עבור ניהול המשחקים.

ברשת אומרים כי לא ניתן לדעת בדיוק מהו הסכום שיקבלו השופטים עבור תפקידיהם במונדיאל, אך ניתן להעריך זאת על סמך נתוני הסבב האחרון של המונדיאל שנערך ברוסיה ב-2018. 

במהלך אותו סבב החליטה הפדרציה הבינלאומית של התאחדויות הכדורגל (פיפ"א) כי השופט של כל משחק יקבל 70,000 דולר עבור השתתפותו בטורניר, ו-3,000 דולר לכל משחק.

בשנת 2014, שופטים קיבלו 50,000 דולר עבור השתתפותם בגמר המונדיאל שנערך בברזיל.

 

36 שופטים ראשיים נבחרו להשתתף בשלב הבתים של מונדיאל קטאר 2022, מבלי לספור את עוזרי השופטים.

המספר יקטן בשלבי המשחקים לאחר סיום המאבק בבתים, החל משמינית הגמר, כאשר השופטים שקיבלו את הדירוג הגבוה ביותר בשלב הקבוצות ייבחרו על מנת להמשיך לשפוט משחקים.

מונדיאל קטאר יזכה להשתתפותן של שלוש שופטות ראשיות לראשונה בתולדות הטורניר, שהושק לפני 92 שנים. שלוש נשים נוספות נבחרו גם הן לעוזרות שופטים.

השופטות הראשיות הן סטפני פראפרט הצרפתייה, סלימה מוקאסנגה הרואנדית ויושימי יאמשיטה היפנית.

לגבי עוזרות השופטים, הן נוזה פאק הברזילאית, קארן דיאז מדינה המקסיקנית וקתרין נסביט האמריקאית. (קרדיט אלחורה)

הערה ברקע הידיעה: אם נעשה חישוב יחסי לשכרם הנוכחי של השופטים הרי שהם מרוויחים כל טורניר מונדיאל כ-40 אחוז יותר מהקודם , מה שמאפשר לנו להעריך כי הפעם מרוויח כל שופט יותר מ-100 אלף דולר מעצם השתתפותו במשחקים וכ-5000 דולר על כל משחק , וזאת רק הערכה מושכלת מינימלית לחלוטין.

تعرّف إلى أجور حكام مونديال روسيا 2018

קרדיט: אלחורה