ראש אמ"ן בהערכת מצב בקשר לפעילות האיראנית הנוכחית

ראש אמ"ן בכנס INSS: "איראן שוקלת להוציא פעולה נגד קטאר במהלך המונדיאל. רגעי החלטה קשים מול הגרעין מתקרבים."

ראש אגף המודיעין בצה"ל, האלוף אהרון חליוה, התראיין בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. מצורפים מספר כותרות שסיפק בדבריו.

באשר לגרעין האיראני:
"האיראנים מצליחים להתקדם מאוד לגרעין בלי לעורר את חמתה של הקהילה הבינלאומית, אני מסתכל על זה בפליאה. מתקרב הזמן שבו איראן תשעשע בהעשרת אורניום ל90 אחוז. ברגע שאיראן תעשיר לרמה כזו, זה בעיניי דרמה גדולה.
הזמן מתקדם. הצעדים מתקדמים ורגעי החלטה קשים אל מול פרויקט הגרעין הולכים ומתקרבים להחלטה. המדינה היחידה שאני מכיר שפועלת מול התוקפנות האיראנית היא המדינה שבה אנחנו יושבים כרגע. נסיעת הרמטכ״ל כוכבי לארה״ב בעת הזאת היא קריטית. אם מחליטים לתקוף באיראן כדי להשמיד את תכנית הגרעין רצוי שארה״ב תהיה לצדנו".

 

באשר לפעולות האחרונות של איראן:
"בלונדון מתכוננים למתקפה איראנית. והם יודעים על מה הם מדברים. הלחץ על איראן גובר וחלק מאותו לחץ הוא לחץ פנימי. התגובה האיראנית לאירועים שונים ומשונים היא הרבה יותר אגרסיבית. ולפיכך, אנחנו צריכים לצפות לפעולות יותר אגרסיביות של איראן באיזור ובעולם. אפשר לראות את זה בשיגור הכטב"מ מאדמת איראן לעבר המיכלית ובפעולות אחרות. מתחילת השנה שעדיין לא הסתיימה, אנחנו סופרים כמעט 100 פעולות התקפיות של איראן במימדים השונים, בהם גם הסייבר. הם תוקפים את הכורדים, הם רוצים להוציא מתקפה נגד סעודיה (בשל החשד כי הם מעודדים את המחאה הפנימית). הם גם שוקלים להפריע למשחקי המונדיאל בקטאר. הדבר היחיד שמונע מהם זה התגובה הקטארים והעולם. איראן בלחץ שמתבטא בפעולות מאוד אגרסיביות כדי לשמר את המשוואות והגבולות שלהם. ואני חושב שהמגמה הזו תמשך".

 

באשר למב"מ בסוריה:
"עלינו להתכונן להגברה משמעותית של העימות הישיר בין ישראל לאיראן; הנוכחות האיראנית בדרום סוריה היא הרבה מתחת למה שחלמו עליו, וגם כמות האמל"ח האסטרטגי בסוריה הולכת ופוחתת בעקבות פעולות כאלה ואחרות. בניהול העדין של האזור אני מקווה שהרוסים, גם בגלל מדיניות ישראל, ידעו לאזן את התגמול שהם נותנים לאירנים לאינטרסים שלהם שלפעמים לא עולים בקנה אחד עם האירנים. אני לא מזהה בנקודת הזמן הזאת התערבות רוסית בחופש הפעולה של ישראל לפעול בזירה הצפונית."

איראן ממשיכה להשתלט על נכסי נדל"ן רבים במרחב דמשק - Nziv.net

קרדיט: ערוץ הטלגרם המוחאבראת   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות ואן בי סי