סוכלו פיגועים ימיים של החות'ים וכן נורה טיל יבשה ים לעבר מטרה בים סוף

*- הרמטכ"ל התימני: החות'ים מאיימים על השייט בים סוף בתמיכת איראן    *- סוכלו ניסיונות פיגוע ימיים של החותים בים סוף   *- החות'ים, בהוראת איראן , ירו טיל יבשה-ים לעבר כלי שיט בים סוף אך לא פגעו

הרמטכ"ל התימני, סגן גנרל סג'יר בן עזיז, אישר היום, יום ראשון, כי המיליציה החות'ית מאיימת על ניווט ימי עם הנחיות ותמיכה ישירה מאיראן, והדגיש כי נזקי האיומים הללו יגיעו לכל מדינות האזור אם תעמוד איתן לא ננקט נגד מעשיה של איראן והכלים הפליליים שלה.

בנאומו בוועידת הדיאלוג של מנאמה אמר בן עזיז: "העם התימני נהרג ונעקר על ידי הנשק של איראן, מה שהוביל להרג של אלפי אזרחים ולהרס של מוסדות מדינה".

הוא גם ציין כי "האיום של המיליציה החות'ית על נתיבי מים ושייט בינלאומיים הוא הרחבה של פעולות הטרור שלה שהחלו לפני שנים באיומים על חייהם של תימנים".

סיכול תנועות החות'ים

כוחות הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה הפועלים בחוף המערבי של תימן (ים סוף) הודיעו, ביום שישי בערב, כי סיכלו תנועות (חשודות) של המיליציה החות'ית, שהיוו איום על השייט בנתיבי המסחר הבינלאומיים בים האדום, ממערב למדינה.

בסוף שבוע שעבר חשפו כוחות צבא תימן כי המיליציה החות'ית ירתה טיל נגד ספינות מצנעא לעבר ים סוף שנחת ממערב לחודיידה בים מבלי שדווח על פגיעה כלשהי.

דובר צבא תימן, תת-אלוף עבדו מגלי, אישר כי לכוחות הצבא יש ראיות משכנעות למעורבותם של משמרות המהפכה האיראנים בביצוע שיגור הטיל ובמתן תמיכה למיליציה החות'ית.

ميليشيا الحوثي تهدد الملاحة الدولية بأسلحة إيرانية - عدن 24

 

קרדיט: אלערביה