איראן מזהירה את ערב הסעודית: יש גבולות לאיפוק

ביום שבת הזהיר גנרל איראני את ערב הסעודית כי "יש גבולות לאיפוק".

ראש המרכז למחקרים אסטרטגיים של הצבא האיראני, תא"ל אחמד רזא פורדסטן, הצביע על "מעורבות סעודיה" בהתפרעויות האחרונות במדינה.

הוא אמר בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית פארס: "המשטר הסעודי חייב לדעת שאיראן מפעילה איפוק כלפיו, אבל יש לכך גבולות", לפי מה שדווח בטלוויזיה אל-מיאדין.

 

הוא ציין כי "ארה"ב שינתה את האסטרטגיה שלה ממלחמת התשה למלחמה היברידית", והוסיף: "לאחר שוושינגטון הכינה סוכנים שהסתננו, גייסה אותם, העבירה אותם לשטח והציבה אותם מול כוחות הביטחון, והיא תמכה בהם במשימתם להצית עימותים ולבצע פעולות הרג".

הפגנות מסיביות פרצו באיראן מאז ספטמבר האחרון, על רקע הריגת הילדה, מהסה אמיני, לאחר שנעצרה על ידי משטרת המוסר על אי דבקות בחיג'אב.

 

כורדיסטאן הכריזה כי בהתחשב בכך שהאויבים אינם נוכחים במקום, ושסוכניהם מבצעים את תפקידם בשמם בשטח, "התגובה שלנו בהחלט לא יכולה להיות ברורה וגלויה לעין, כי אנחנו לא רואים את האויב מולנו. מסיבה זו, השיטות שלנו להתמודד עם המלחמה ההיברידית של האויב היא להשתמש בהיברידיות של היכולות שלנו".

הוא המשיך, "האמריקנים, כמו גם האירופים וגם המשטר הסעודי, יודעים שיש ברשותינו אמצעים חזקים מאוד שישמשו אותנו. לפי הניסיון שלי בכוחות המזוינים, אני חייב לומר שכל מעשי האויבים ודאי יענו", והוסיף: "ותגובה זו תביא בודאי את האויבים להתחרט".

זו לא הפעם הראשונה שאיראן מאשימה את סעודיה בתמיכה בהפגנות, שר הפנים האיראני, אחמד וחידי, האשים בעבר את סעודיה בתמיכה במפגינים באמצעות רשת שידור בשפה הפרסית המזוהה עם ריאד.

הוא ציין כי "חלק מהמעורבים בהתפרעויות האחרונות בארץ עברו הכשרה בחו"ל וכל הזמן נשלחים אליהם כסף מחו"ל", בהתייחסו ל"תפקיד התקשורת העוינת בהתפרעויות האחרונות בארץ".

השלטונות האיראניים מאשימים גם את אויביה של איראן, במיוחד את ארה"ב, בכך שהם עומדים מאחורי ההפגנות, שטהרן מגדירה כ"התפרעויות".

גנרל איראני מזהיר את ערב הסעודית: יש גבולות לאיפוק

קרדיט: ערבי 21    קרדיט לתמונה: סוכנות פטרס